ik heb een kindle-boek, kan ik dat ook lezen met (bijv) PDFexpert zodat ik ook markeringen kan aanbrengen?

Toegevoegd na 2 uur:
het zou best eens kunnen werken, eigenlijk weet ik dat wel zeker.
ik heb echter probleem: ik kan het boek niet terugvinden op de pc, ook niet in kindlemap (daar staan wel een aantal documenten maar niet met een (herkenbare) titel

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Het grote nadeel van Kindle is nu juist dat het Kindle-formaat (mobi) erg slecht uitwisselbaar is. Heb je een mobi zonder Digital Rights Management, dan kan je het gratis programma Calibre gebruiken voor conversie naar zo'n beetje elk ander bestandsformaat, bijvoorbeeld PDF; dan kan je met PDFExpert aan de gang.

Kindle-formaat zelf is verder alleen te annoteren met een Kindle reader (apparaat of app of online), en die aantekeningen zijn in het geheel niet uitwisselbaar of herbruikbaar. Dat heb ik ontdekt toen ik eens een achttal Kindle-documenten van aantekeningen had voorzien op mijn Kindle; die aantekeningen kon ik vervolgens met geen mogelijkheid in bruikbare vorm uit de Kindle krijgen.