Welke compacte camera kan ik het beste kiezen met mijn eisen?

eisen:

- Prijs: maximaal €200
- Zwarte camera
- Video functie
- Kan ook binnen (bij minder licht) duidelijke foto's maken
- (het liefst ook nog in het donker -met flits)
- Batterij gaat lang mee

Stel: ik heb een BBQ en wil hierbij veel foto's maken, deze BBQ duurt van 's middags tot 's avonds. Dus het licht zal steeds minder worden buiten.

Stel: Ik zit binnen bij een familie dagje en wil veel foto's maken de hele dag door. / of op school een dagje foto's schieten.

-----------------------------------------------------------------------

Welke camera kan ik dan het beste nemen. Gelieve niet op basis van reviews van internet zoeken, maar eigen ervaring. Ik ben alle reviews van vele camera's op vele verschillende sites al bij langs geweest, ik wil graag wat "echte " ervaringen en tips lezen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Camera's

Het beste antwoord

Sony of Canon en Nikon zijn in die prijsklasse toch wel de aanraders.
Ik heb zelf een Pentax, maar raad ik niet aan, veel hardware/software problemen en wel mooie plaatjes :-(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik heb zelf de Panasonic DMC-TZ6, een perfecte camera die bij allerlei omstandigheden perfecte foto's en fimpjes maakt.
Ben er dus zeer tevreden over en kan 'm je zeker aanraden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
max €200 :)
Een Canon.. werd mij aangeraden omdat ie gewoon hele mooie fotoos maakt, en onder alle omstandigheden.
Gewoon voor 200 Euri de beste Canon kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik beveel ook hier de Canon aan, ik heb een gebruiksvriendelijke powershot die inmiddels aardig in prijs zakte. er zit geen accu in, wel vier oplaadbare penlights, kun je overal mee uit de voeten.
succes met je uiteindelijke keus!