Het voordeel is dat je overbodige zaken kan verwijderen van je mobiele telefoon. Ook kun je apps verplaatsen of linken naar je sd geheugenkaart. Hierdoor heb je meer ruimte en kun je veel meer apps gebruiken dan bij een niet gerootte mobiele telefoon.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En iets met thema's ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Leuke thema’s installeren die anders niet kunnen kan natuurlijk ook.
Het belangrijkste is dat je meer ruimte van het intern geheugen kunt vrijmaken. Daaruit volgt dat er meer apps kunnen draaien. Daarnaast biedt het meer vrijheid voor allerlei andere zaken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Thema's kan ook zonder rooten
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En wat zijn de gevaren, en de nadelen van een gerootte telefoon ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is een geheel nieuwe vraag. Hier kun je alleen de antwoorden verwachten op de gestelde vraag:
"Wat is het voordeel van een gerootte telefoon?"

Andere antwoorden (1)

behalve het ruimte verhaal (veelal alleen op oude telefoons een reden om te rooten) is het rooten van telefoons vooral interessant voor personen die weten wat ze doen. zo kan je o.a. een ander "operating system"/image erop zetten van een andere maker dan waarvan je de telefoon hebt gekocht.
Zo zet tmobile er bijvoorbeeld een tmobile skin op, die je vervolgens kan verwijderen of tweaken als je telefoon geroot is. soms levert dat prestatiewinst op, soms extra functionaliteiten die alleen mogelijk zijn bij geroote telefoons.