Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik de bestaande antennedraad gebruiken?

Ik overweeg mijn huidige autoradio te vervangen door eentje met DAB+. Ik heb begrepen dat je dan een antenne nodig hebt die dat signaal kan ontvangen (klopt dat?), maar ik vraag me af of de huidige antennedraad ook moet worden vervangen.

3 jaar geleden
in: Audio
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Waarom een DAB antenne?
Hier is een heel makkelijk antwoord op te geven: het verbeteren van de ontvangst van signalen. Deze nieuwe antenne verschilt hier in functie dus niet van het oude analoge systeem. Hoewel de digitale dekking zelfs bijna 100% is, is de ontvangst nog steeds sterk afhankelijk van onder andere weersinvloeden en obstakels. Ook binnenhuis zal de ontvangst duidelijk afnemen ten opzichte van buiten. Omdat digitale signalen of perfect doorkomen of helemaal niet, zal een slechte ontvangst merkbaar zijn door drop-outs of volledig wegvallen. Indien u hier last van heeft, is het tijd om over te gaan tot de aanschaf van een DAB antenne.
(Lees meer...)
3 jaar geleden
Griffin
3 jaar geleden
Je dwaalt een beetje af met je antwoord. OP vraagt of ie z'n huidige antenneDRAAD kan behouden(wat ik begrijp, want die zit door de hele auto verweven) en jij begint over ontvangst van DAB(+)? en weersinvloeden?!?
Je kunt gewoon je bestaande antenne blijven gebruiken. Het is wel zo dat FM een betere ontvangst geeft dan dab+
Vooral in buitengebieden en tunnels zul je merken dat het geluid wegvalt.
Eigenlijk is dab+ een nutteloze tussenstap van analoog FM naar digitale streaming met het huidige 4g/5g netwerk.
Vroeger was de opvolger van de CD de minidisc, die is weer geflopt door mp3-spelers.
(Lees meer...)
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding