Mijn gasontladingslampen gaan naar 1 minuut uit, hoe kan dit?

Ik heb rond een paardenbak 4 gasontladingslampen staan op een paal van 9 meter, maar na 1 minuut gaan deze uit, na een paar minuten kan ik ze weer op starten. het gaat om 400W uitvoeringen van astrolux en metaflood. Het zijn lampen die ook in de bouw gebruikt worden.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.5K
Reddie
10 jaar geleden
Zijn ze wel voor 230V, en niet toevallig voor 400V?
Reddie
10 jaar geleden
Overigens, zijn je paarden dermate bejaard dat ze 1600W aan lampen nodig hebben om te kunnen lezen?. Ik doe het met 75W.
1600W lijkt meer op een verwarming.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De bedoeling is dat zodra ik ze omlaag kan halen er op elke paal 1 lamp blijft branden, het zijn 230 volt lampen. En het is natuurlijk ook wel lekker als je bruin van je paarden stapt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
maar verlicht jij met led of ? Ik kocht ze voor de masten, de lampen zitten er nu eenmaal toch op. En ja ik wil wel voldoende licht, niet wat schemerigs

Antwoorden (2)

Dan neem ik aan dat de lamp weer uit gaat nadat je een paar minuten hebt gewacht en opnieuw hebt ingeschakeld. Als dit het geval is dan zal hoogstwaarschijnlijk je VSA(voorschakelapparaat) kapot zijn. Maar nog 1 vraag om duidelijkheid te krijgen. zijn de 4 lampen op 1 VSA aangesloten of heeft elke lamp zijn eigen VSA? Anders gezegd, heeft elke lamp zn eigen snoertje.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ze zitten per 2 op een eigen snoertje, deze gaat naar een kastje op 8 meter hoogte en saarvandaan naar de lampen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
en ze gaan dan allemaal tegelijk uit?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bijna, 2 om 2. Wat zou een voorschakelapparaat kosten?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
wat die kosten ligt er aan wat er nu in is. maar als je 2 VSA`s hebt, lijkt het me sterk dat ze kapot zijn. De afstand van de lamp tot de aansluiting, hoe lang is die ongeveer? als dit te lang is kan het zijn dat er teveel spannings verlies is opgetreden in de leiding. aangezien de VSA de spanning laat zakken als de lamp eenmaal aan is, kan het zijn dat de spanning te ver zakt in combinatie met de afstand van de aansluiting.
Lampen die herhaaldelijk doven en daarna weer opstarten zijn in veel gevallen einde levensduur. Maar zoals gezegd kan ook het voorschakelapparaat de schuldige zijn. Kijk goed of de lamp zwarte of witte vlekken vertoond.
Dit gedrag wordt veroorzaakt als de lamp een hogere brandspanning verlangt door einde levensduur, dan dat het voorschakelapparaat kan leveren. De lamp dooft dan, en ontsteekt dan weer indien voldoende afgekoeld, wordt weer te heet, dooft, et cetera.