Wat is het verschil tussen een Omnibounce van merk X en eentje van Sto-fen?

Ik zoek een Omni Bounce voor mijn Nikon Speedlight SB-600, maar merk dat er veel verschillende worden aangeboden.

Het merk Sto-fen ken ik als enige, de rest is allemaal merkloos. Zit hier heel erg veel verschil tussen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Camera's

Antwoorden (3)

zit alleen verschil in prijs en kwaliteit/levensduur. De werking is hetzelfde; het flitslicht iets verzachten en een betere spreiding geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En waar je zou dan voor kiezen? Merk of niet?
Als je dit zoekt (zie afbeelding), dan kan je elk merk/type kiezen. Mits hij maar op je flitser past.

Zelf een plastic bekertje doet de truc al goed.

Mocht je indirect willen flitsen, gebruik hem dat niet. Je wilt bij indirect flitsen niet altijd dat er toch directe licht komt. Via de muur/plafond is het gewoon mooier. Je kunt een heel klein beetje direct doen met een uitschuifbaar schotje, of een papiertje om net een spiegeling te krijgen in de ogen.

Ik gebruik hem alleen als ik direct flits, maar dan nog niet altijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je erg gebrand bent op juiste kleurweergave, dan kan het zijn dat de goedkope niet precies 5400K geven, maar wat geler of blauwer zijn. En ook als ze ouder worden, wat kunnen verkleuren. Ik heb ze zelf ook gebruikt (een paar euro uit hong kong via ebay), maar nooit wat van gemerkt. Anders kan je met je RAW opnames, de witbalans nog wat aanpassen achteraf.
Ook passen ze misschien wat minder goed.