Hoe werkt een porodoid (of zoiets, een fototoestel die meteen de foto print)

Hoe kunnen die foto's meteen afgedrukt worden als je een foto maakt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Camera's

Het beste antwoord

Het is polaroid.
Het beeld word weerkaatst op het papier en komt eruit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het originele polaroidprocedé werkt als volgt: na de belichting van de film wordt er een papier mee in contact gebracht. Tussen papier en film wordt een pasta uitgespreid van tegelijkertijd ontwikkelaar en oplosmiddel van het zilverzout. De ontwikkelaar reduceert het belichte zilverzout tot zilver in de filmlaag. Het oplosmiddel diffundeert in de filmlaag en draagt de niet-gebruikte ontwikkelaar weg naar het papier. Het papier is geprepareerd met zilverkiemen en de ontwikkelaar zal nu de zilverionen in aanwezigheid van de kiemen ontwikkelen. We krijgen dus een positief beeld op het papier, naast het negatiefbeeld op de film. Gemaakte foto's zijn niet langer houdbaar dan 10 jaar.