Welk gsm toestel wordt het meest aangeraden voor slechthorenden ?

met bleutooth

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2K
ronron1212
10 jaar geleden
Als je in het bezit bent van een gehoortoesten en dat heeft een mogelijkheid tot bleutoot ga dan eens lans bij je gehoorwinkel en kijk wat voor aansluit mogelijkheden er darraloos zijn. Bijna alle mobile telefoons kunnen daar mee om.

Antwoorden (2)

Er bestaan geen mobiele telefoons speciaal voor slechthorenden, maar op alle reguliere mobiele telefoons is het volume (tot op zekere hoogte) regelbaar. U kunt in eerste instantie proberen zonder extra versterking te bellen. Zet dan wel uw T-stand uit, die leidt bij mobiele telefoons tot storing.

Als dit niet voldoende volume geeft, dan kunt u proberen om te bellen via een loopset. Dit is een handsfree set, speciaal voor slechthorenden. Deze set wordt aangesloten op de handsfree-ingang van de mobiele telefoon. Loopsets hebben een microfoon waarin u kunt spreken en een persoonlijke ringleiding (halslus). Informeer naar uw mogelijkheden bij uw audicien.

SMS (short message service) is uitmate geschikt voor het versturen en ontvangen van korte tekstberichten. Veel mobiele telefoons kunnen door middel van een trilalarm of lichtsignaal aangeven dat er een nieuw bricht is binnen gekomen. Kijk hiervoor bij de toestelspecificaties.

Met een smartphone kunt u naast het verzenden van korte SMS tekstberichten ook e-mailen.

Toegevoegd na 10 minuten:
Dit type toestel is het meest geschikt hiervoor:

GSM Bea-Fon S210 Big Button

De Bea-fon S210 is een zeer eenvoudige mobiele telefoon zonder al te veel toeters en bellen. Het toestel is dan ook vooral bedoeld om mee te bellen en sms’en. De Bea-fon S210 is een mobiele telefoon voor die gericht is op de ouderen en slechthorenden Het toestel heeft dan ook extra grote toetsen en speciale sneltoetsen waardoor deze GSM zeer gemakkelijk te bedienen is.

Verder heeft deze GSM ook een speciale SOS-knop, hiermee kunt u in noodsituaties direct contact op nemen met van te voren ingestelde nummers. De speciale speakers zijn afgeschermd waardoor ze goed te gebruiken zijn door mensen met een gehoorapparaat.

Uiteraard is de Bea-fon S210 voorzien van functies zoals Bluetooth, een ingebouwde zaklamp en een VGA camera.
•Eenvoudig in gebruik
•geschikt voor gebruik met hoortoetsellen
•Camera
•Bluetooth
•Simlockvrij

.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met smartfoons kun je ook tekst dicteren en dit dan als tekst versturen...
Kijk eens op de site van phone-master.nl, Neem eens contact met hen op. Let er op dat behalve een volumeregeling, ook de klank geregeld kan worden, dat maakt een telefoon nog prettiger in het gebruik. Deze telefoon lijkt me voor jou geschikt: Fysic FM-9800 gsm.

Toegevoegd na 9 minuten:
Op welke telefoon het meest aangeraden wordt daar is geen antwoord op te geven, het is belangrijk dat het volume en de klank geregeld kan worden om optimaal gebruik van de telefoon te kunnen maken. Iedere leverancier raadt de merken aan die hij verkoopt.

Toegevoegd na 9 minuten:
Op welke telefoon het meest aangeraden wordt daar is geen antwoord op te geven, het is belangrijk dat het volume en de klank geregeld kan worden om optimaal gebruik van de telefoon te kunnen maken. Iedere leverancier raadt de merken aan die hij verkoopt.