Bij welke stroomsterkte brand een zekering door?

Ik bedoel een zekering op een gloeidraad, een smeltveiligheid.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zal van de zekering afhangen.
Staat er meestal wel op. xA

Het beste antwoord

Voor huishoudelijk gebruik zijn dat meestal 10A en 16A zekeringen. Glaszekeringen lopen zijn er van 200mA to 10A (veelal). Zekeringen met een 'T' branden niet zo snel door en kunnen bij gelijkmatige belasting een beetje meer stroom uithouden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat verschilt per zekering. 16 Ampère is vrij gangbaar voor een stop in Nederland
10 jaar geleden
16 (Amp) x 230 (Volt) = maximaal 3680 Watt
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
da verschild wat voor een zekering je hebt. maar meestal is het 16 ampere