Wat voor in/uitgang is dit?

Dit is een ingang of uitgang van twee boxen die aan elkaar vast moeten worden verbonden. Maar welke draad /kabel heb ik hierbij nodig?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
1.5K

Het beste antwoord

Dit is een 5-polig DIN chassis deel, dit werd normaal niet voor de aansluiting van speakersignaal gebruikt, daar was een ander type DIN-plug voor.
Dit is waarschijnlijk door een knutselaar gemaakt.
Ik zou het chassisdeel losschroeven en kijken waar de draden aangesoldeerd zijn.
Als je de 5-polige plug niet in huis heb zou ik hem met bijvoorbeeld een kroonsteentje verbinden.
De 5-polige DIN-pluggen werden gebruikt voor het verbinden van bijvoorbeeld een taperecorder met een versterker, waar je ook tulpstekkertjes voor gebruikt.

Toegevoegd na 5 minuten:
Als het om een box gaat waar een versterker ingebouwd
is (als er een netaansluiting aan zit) dan kan het de signaal-input zijn.

Toegevoegd na 7 minuten:
Met wat meer info of een foto die meer van de boxen laat zien kan ik misschien een duidelijker antwoord geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat is een plug die voor geluidsapparatuur werd gebruik. Dit is een ouderwetse aansluiting. Ik weet zo uit me hoofd niet de naam van de aansluiting. Geen idee of deze kabels nog verkocht worden. Kijk anders op ruilbeurs of rommelmarkt.
Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is een DIN connector. Dat was vroeger een algemene aansluiting voor audio. Dezelfde aansluiting is ook overgenomen in de digitale wereld als een midi connector. Dat signaal bevat data die oorspronkelijk synthesizers aanstuurt. Maar wordt nu voor veel meer doeleinde gebruikt.
Die connector van jou is een audio ingang, die je dus kunt verbinden met je versterker of computer o.i.d.

Misschien kan je bij een handyman of een andere zaak met kabels en connectors zo'n kabel vinden. Ze zijn niet meer standaard.
Je moet je geen midi kabels aan laten smeren, omdat ze wel de zelfde connectors hebben, maar de pin lay-out is totaal anders.

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kabels hiervoor kun je nog gewoon kopen. Verloopstukken naar hedendaagse tulppluggen ook.

De 5 aansluitingen zijn:
Massa(de nul) middelste pin
2x ingang l en r
2x uitgang l en r
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt, pen 1 links in, pen 4 rechts in, pen 2 aarde, pen 5 rechts out, pen3 links out.
De pen-nummering loopt nogal vreemd omdat ze gebaseerd zijn op de 3-polige versie. pen 4 en 5 zijn daar tussen geplaatst.