Wat is een goede camera voor gewoon foto's mee te maken op vakantie enz?

Ik wil graag een camera die weinig ruimte in beslag neemt, en niet al te duur is. Het hoeft geen perfecte te zijn, gewoon om leuke foto's mee te maken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's

Antwoorden (7)

Onze fotograaf beveelde de Fugji exr f70 aan, daar kun je hele mooie foto's mee maken zoals sommige spiegelreflex camera's!

https://www.google.nl/search?q=camera+fuji+exr+f70&rls=com.microsoft:nl:IE-SearchBox&ie=UTF-8&oe=UTF-8&sourceid=ie7&rlz=1I7MEDA&redir_esc=&ei=priCT7jMJMmUOqvbwPQG
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De camera's in de Canon 'Ixus' serie komen zeer goed uit de vergelijkingen. Compact, veelzijdig en betaalbaar...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nikon heeft een stel goedkope en goede camera's. Ikzelf gebruik de Nikon L25. Maar 70 euro volgensmij. Hij heeft widescreen plaatjes en kan in HD opnemen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb goede ervaring met een Panasonic Lumix: klein van stuk, weinig grammen, superscherpe foto's!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
CANON PowerShot SX260 HS, echte aanrader en superding!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals je ziet in de antwoorden voor mij:
Alles is voor jou geschikt. Kijk in de winkel welke je let beste past qua prijs en gevoel, en koop die, je zult leuke foto's kunnen maken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Panasonic TZ-serie; dat zijn uitstekende toestelletjes - maar helaas niet direct de goedkoopste:
http://tweakers.net/pricewatch/cat/436/compactcameras.html#filter:ZY7BCoJAEIbf5T970Ew0H0DoEAh2iw62O8HEqsvsBoH47u2anjoN8318w8x4SD_qs3aob6jKHPcETxbnW2FFVx7o0n9Qj29j_gSPu5hEkzRMRqOGFX45bLCbxAfWOxWIjemaHdIETk3yu17sS1TRkCHlSXeW1PZamYa-yNf_XMANG08S1IzTsYpjiDGyDMuyfAE
Ze hebben een Leica lens; en da's niet alleen maar 'naam'. Je lens is al gauw belangrijker dan het aantal megapixels.
http://panasonic.nl/html/nl_NL/2460/module/general/compare/productsCategory.html: en dan de vier onderste modelletjes. Niet goedkoop maar je hebt er waarschijnlijk meer en langer plezier van dan zomaar een 'goedkoop modelletje'.

Een Panasonic DMC TZ7 is is overjaard maar een uitstekend prima toestelletje als je die nog ergens (zo goed als) nieuw kan vinden (bijv. http://link.marktplaats.nl/549196265: 125 euro). Een even goede maar goedkopere met GPS en 12x optische zoom zal je waarschijnlijk niet zo snel vinden.
Zelfs een oudere uitgekledere TZ6 (zonder GPS en zonder HD en nog wat verschilletjes) zou ik nog kunnen aanbevelen, als je die _nieuw_ zou kunnen vinden (wordt lastig).

Hier een bekende website waarop toppers per soort staan:
http://www.steves-digicams.com/best-cameras.html
Houdt er rekening mee dat de toestelletjes in Europa een andere (type)naam kunnen hebben.

Vermijd de toestelletjes waar normale staafbatterijtjes (AA of AAA) in moeten! Doorgaans zijn die batterijtjes behoorlijk snel leeg. Regelmatig zul je foto-kansen missen als je zo'n toestelletje koopt.
Met de panasonic maak je véél meer foto's met één lading. In Hongkong kan je voor niet veel een reserve-accu kopen die ongeveer net zo goed is dan een originele accu (die 3x zo duur is).