Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan het dat mijn laptop wel internet verbinding heeft alleen er geen gebruik van maakt?

Ik heb sinds een paar weken een nieuwe laptop (acer) en de eerste weken was er niks aan de hand alleen nu opent hij geen site's ook niet de programma's waarvoor je internet nodig hebt. Ik heb al paar keer mijn laptop aan en uit gezet maar niks helpt ook het ik de router geprobeerd maar mijn laptop zegt dat hij volop verbinding heeft maar als ik internet opstart zegt die alleen maar laden en dat wel een half uur lang en op de andere apparaten hebben we wel wifi alleen mijn laptop niet.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
874

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Op de router zit een knopje wat meestal achter een gaatje verborgen is.
Dit kan je indrukken met een pennenpunt of een uitgevouwen paperclip.
Dat knopje druk je in en maakt de router stroomloos (knopje blijven vasthouden)
Nu schakel je de stroom weer in en laat na 10 seconden het knopje los.
Dit heet "Harde reset". Nu moeten de laptop en de router elkaar weer gaan opzoeken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, dit heet de zachte reset. De harde reset is het terugzetten naar fabrieksinstellingen, of zelfs helemaal opnieuw flashen (firmware inladen, firmware is de software op een apparaat zoals een router).

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding