3,3 kw heb ik daar krachtstroom voor nodig?

Heeft een oven met een aansluiting van 3,3 kw krachtstroomaansluiting nodig?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom deze vraag stellen terwijl je hem 5 dagen geleden ook al gesteld hebt????? de antwoorden die toen gegeven zijn zijn zeker bruikbaar
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je wasmachine is ook 3,3 KW.
Deze staat ook op een groep met een 16 Ampere zekering.
Dat geld voor die oven ook als die voor 230 volt gemaakt is.
Die moet ook op een 16 Ampére zekering/groep aangesloten worden zonder dat er nog één of andere stroomtrekker tegelijk bij aangesloten staat.

Antwoorden (2)

Dat ligt aan het amperage dat er per groep in je meter kast zit.

Vanaf 16 ampere kan het op 1 groep worden aangesloten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee niet nodig. Op een zekering van 16A kun je maximaal 3,6kw aansluiten. Je oven moet wel een aparte groep in de meterkast hebben. De hoofdzekering van het nutsbedrijf is 35A.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat onzin verkopen jullie toch , indien je geen kennis hebt over elektriciteit en zijn grenzen stop dan met zulke raadgevingen... 16 A is de beveiliging voor geleiders van 1,5 mm en enkel maar te gebruiken voor verlichting 20 A is de beveiliging voor geleiders van 2,5 mm ... dus stopcontacten ruim voldoende voor de vraag.