Wat zijn de verschillen tussen hikvision en dahua (mbt camera's)?

Ik wil een nieuw camerasysteem aanschaffen en kom uit bij de merken Hikvision en Dahua. Zelf kende ik Dahua niet, maar las / hoorde ik er wel veel goede dingen over.
De twee camera's die ik heb uitgezocht (8MP), zijn qua specificaties vrijwel identiek.

Maar wat zijn nou de redenen waarom iemand voor Hikvision zou kiezen ten opzichte van Dahua of juist voor Dahua ten opzichte van Hikvision?

Hoe zit het bijvoorbeeld met garantie als er iets kapot is, of klantenservice of gebruiksvriendelijkheid?

een jaar geleden
in: Camera's
1.2K
TurfGraver
een jaar geleden
Leesvoer:
https://camerainstallatie.nl/dahua-of-hikvision-camera-kopen/

Antwoorden (1)

Ik heb voor Hikvision DS-2CD2047G2-L gekozen vanwege de Colorvue techniek zodat je ook in de nacht kleurenbeeld hebt. Voor mij was ook belangrijk dat de beelden worden opgeslagen op mijn Synology NAS, dat scheelt weer een recorder. Er zit wel een sd card in de camera, maar dat vind ik niet heel betrouwbaar. Ook is de software van Hikvision is erg goed, al moet je oppassen als je een Apple pc gebruikt, dan werkt de software niet altijd optimaal. Je kunt werkelijk alles instellen zoals grootte waarop camera moet reageren, gebieden en grenzen afbakenen, het werkt allemaal top. Ook was voor mij belangrijk dat de camera POE ondersteunt, zodat er geen stroompunten nodig waren. De stroom voor de camera gaat via de ethernet kabel. Dahua is ook een A merk en heeft ongetwijfeld ook goede spullen, maar Hikvision sloot exact aan bij wat ik zocht.
Klantenservice krijg je van de leverancier en dan is het maar net wie je aan de lijn krijgt. Ik ben tevreden over alarmsysteemexpert.nl
Toegevoegd op 20 december 2022 10:31: tekst
een jaar geleden