Welke Nikon moet ik kopen?

Ik wil op marktplaats een Nikon kopen, alleen ik weet niet goe welke ik zou moeten kopen. Ik wil op marktplaatst niet meer dan €350,- besteden. Dus welke spiegelreflex camera is het beste voor een beginner?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's

Antwoorden (2)

Kijk vooral naar wat je wilt gaan doen met het toestel. Af en toe een foto maken vereist geen ingewikkelde camera. Dan zou je ook voor een compactcamera kunnen gaan. Hou rekening met eventueel apart aan te schaffen lenzen. Wil je er filmpjes mee gaan maken dan kom je met jouw budget al snel bij een compact camera uit (als je HD kwaliteit wil). Ga eens kijken op een fotografie forum (zie link) of op een prijsvergelijkingssite. Staar je bij die laatste niet blind op de cijfers die worden gegeven aan een toestel maar kijk vooral in de reviews waarin je kan kijken of een toestel goed en simpel werkt. Koop je tweedehands neem dan iemand mee die er verstand van heeft, kijk in de software naar het totaal aantal gemaakte foto's met het toestel ivm sluiterslijtage en kijk heel kritisch naar de krassen ed op de body. Een indicatie over hoe iemand omgaat met zijn toestel kan bijvoorbeeld ook zijn of er nog originele dozen aanwezig zijn, of er een originele lensdop op de camera zit en of het afdekkapje van de flits nog aanwezig is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij is het niet slim om een DSLR tweedehands te kopen aangezien ze maar een gelimiteerd aantal foto's kunnen maken vanwege de onderdelen die bewegen tijdens het maken van een foto. Voor 350 kun je al een body kopen van Canon (1100D).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niets meer aan toe te voegen.