Wat betekent een roestplek op een radiator?

Druk in cv ketel loopt terug, ook bij aanvullen van water....kan dat komen door een roestplek?
En moet ik door een roestplek, de hele radiator vervangen?

ronron1212
3 jaar geleden
een roestplek hoeft niet te lekken zolang er niets lekt is er geen noodzaak om te vervangen.
Utrecht
3 jaar geleden
Maar het kan ook zijn dat de roestplek juist komt omdat daar een lek zit.

Antwoorden (3)

Oppervlakteroest heeft niets te betekenen, maar als de roest dieper zit, zou dat zo maar tot lekkage kunnen leiden. Een lekke radiator wordt in de regel vervangen.
jc54
3 jaar geleden
Waterdruk die wegvalt kan verschillende oorzaken hebben. Een roestplek kan maar dan zou je ook wel vocht moeten voelen. Wat ook kan is dat je expansievat kapot is (afdichtingsmembraam dicht niet meer af waardoor het hele vat volloopt).
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik zou dan toch de radiator vervangen want roest stopt niet en er kunnen roest deeltjes in het water komen en mee circuleren waar mee je hele systeem aangetast kan worden en deze dan geheel vervangen moet worden