Kun je een apparaat ook overladen?

Ik heb een kruimelzuiger veel te lang aan de stroom laten zitten en het is net of de elektriciteit in je arm loopt. Een heel apart gevoel, net of je arm slaapt. Heeft iemand een verklaring, een reden of advies voor mij?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Nee, dat kan niet. Je moet het vergelijken met een flesje bier, daar kan ook niet meer dan 33cc in.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kruimelzuigers zijn ontworpen om langdurig onder lading te kunnen staan.
Het kriebelend effect wat je voelt is wel uitzonderlijk. Het kan een lekstroom zijn die je sterker voelt als de kruimelzuiger vochtig is of als de batterijen aan het lekken zijn. Controleer daar eerst even op.
Normaal gesproken is de spanning van de batterijen in de kruimelzuiger (6 tot 12 volt) te laag om gevaarlijk te zijn.