Bestaat er een sigarettenaansteker voor oplader van gsm. die je kan aansluiten op autoaccu?

Voor golfcar

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (5)

Ik heb er wel 1 voor mijn iPhone kun je in de sigarettenaansteker doen en hij laad hem op erg handig, ooit in duitsland gekocht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er bestaan inderdaad van die aansluitingen waar een sigarettenaanstekerplug in past.
Verkrijgbaar bij watersportzaken, caravan handel, goede elektronica onderdelen winkels, wellicht ook Conrad.nl
Ik heb nu even niet de gelegenheid om zo'n inbouwding te zoeken.
Je kan ook een verdeelkastje voor die pluggen kopen en dan de plug van het snoer afknippen en de draden aan de 12V van de golfkar aansluiten.
Let wel op + en - aansluiting, gebruik ook altijd een zekering van 10 of 15A, anders brandgevaar bij kortsluiting.

Toegevoegd na 11 minuten:
Op onderstaande link bij Conrad gevondenl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, er zijn diverse auto-opladers verkrijgbaar voor gsms. Soms merkspecifiek, soms generiek.

Als je gsm een usb-aansluiting heeft, kun je ook gewoon de oplader van de TomTom of een ander navigatiesysteem gebruiken, mocht je die al hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, bij ongeveer alle auto onderdelen winkels kan je lossen aansteker connectors kopen.
anders bij de Action kosten ze iets van 3 euro en dat heb je een 3 weg stekker en een USB oplaad punt. sluit dit aan op je accu en je kan gewoon je mobiel opladen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sigarettenaanstekers te over. Let wel op de ingaande spanning. Een golf-car zou best wel 48 volt kunnen zijn, terwijl de input-spanning meestal tussen de 10 en 30 volt moet liggen. Als de input-spanning te hoog is, moet je een omvormer gebruiken.
jc54