Waarom worden mijn broden(in zak) in de diepvries van binnen (ijs)vochtig wat voor 'natte' brood veroorzaakt. Wat zou de reden daarvan kunnen zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.9K
bamibal
11 jaar geleden
Is het brood wel koud als je het in de vriezer doet? En is de vriezer echt een vriezer, of een vriesvak van de koelkast?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het verschilt per soort brood is mijn ervaring, heb je het bij alle soorten brood?
Cryofiel
11 jaar geleden
Bij mijn brood gebeurt het me nooit. Terwijl ik het toch echt in het vriesvak van de koelkast leg. Zou het kunnen zijn dat jouw vriesvak net niet koud genoeg is, zodat de temperatuur telkens net even boven nul komt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ik brood haal heb ik hetzelfde. De broden zijn dan nog warm. Thuis de zak even openmaken en het brood enigzins "opschudden" zodat er wat lucht tussen de sneetjes komt, en rustig laten koelen. Daarna zak weer dicht en in de vriezer. Probleem opgelost!

Antwoorden (3)

het brood zou niet genoeg afgekoeld kunnen zijn voor het in de vriezer gaat
11 jaar geleden
Het brood is dan te warm ingepakt en gesneden. Zo komt er vocht in de plastic zak wat er door de sluiting niet meer uitkan, het gaat condenseren en als dat uiteindelijk bevriest worden het ijskristallen.
Het beste kun je dan het brood in een papieren zak te laten inpakken om mee te nemen en thuis overpakken in plastic
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Warme lucht bevat (kan meer water op nemen ) meer water jij koelt het brood met daartussen in warme lucht , dan gaat de temperatuur dalen en hup een regen buitje op de binnen kant Vd zak (het vocht condenseert ) dus evt zak wat open in vriezer dan pas dicht .het proces moet ook snel gaan anders slaat het vocht in het brood . Succes.