ik heb per ongeluk iets tegen het scherm van mijn broer zijn laptop aan gegooid en wil dit laten maken,kan ik dit laten vergoeden door de verzekering?

het scherm is intern helemaal kapot en geeft helemaal geen goed beeld meer

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.5K

Het beste antwoord

Mocht dit in huis gebeurd zijn kun je een poging wagen dit te laten vergoeden op de inboedelverzekering. Nog makkelijker zou het zijn als de laptop apart verzekerd is (laptopverzekering).

Je kan niks claimen op de aansprakelijkheidsverzekering, dit omdat je iemand die woonachtig is in je eigen huis niet onder de dekking valt.

Nadeel van een laptop is de hoge afschrijving. Veel verzekeringen berekenen een afschrijving van 33% per jaar, waardoor een eventuele vergoeding tegen zou vallen. Ik zeg bewust eventuele vergoeding iets door het scherm gooien kan namelijk makkelijk afgewezen worden omdat dit makkelijker onder de noemer opzet geplaatst kan worden. Maar proberen kan geen kwaad!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Zou kunnen als jij een Aansprakelijkheidsverzekering hebt. In dat geval moet je broer jou aansprakelijk stellen voor de schade.

Toegevoegd na 1 uur:
Als je nog bij elkaar in huis woont, gaat het niet op.
Ik heb het zelf ooit aan de hand gehad (iets kapot gemaakt in mijn ouder's huis) en dat is netjes door mijn APV betaald.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit AVP verzekering is alleen voor schade aan derden
Ik vraag me af of een nieuwe laptop niet goedkoper is..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
scherm vervangen kost zo'n 200 -250 euro.
laptop zo'n 500 - 600 euro
Aansprakelijkheid is altijd bedoeld voor schade aan derden, dus niet binnen het gezin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie dat het gaat om een Apple iBook. Deze machines zijn bijna 10 jaar oud en Apple levert er in ieder geval geen onderdelen meer voor. Je zou tweedehands moeten kijken naar een vervangend scherm, dat is de enige optie..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee dat word niet meer vergoed, omdat ze zullen zjen dat het je eigen schuld is.