de blauwe draad in een schakelaar (halverwege snoer) is gebroken. weet iemand hoe ik deze weer aan elkaar kan maken?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

hoi hesterspost, een blauwe draad, gebroken, vermoedelijk vlak bij de schakelaar, omdat het snoer daar veel buigt. het verhaal is niet helemaal duidelijk, maar ik vermoed dat het een snoerschakelaar is. dan is het eenvoudig, stekker uit het stopcontact!! draad opnieuw aanstrippen en aansluiten is het een aangegoten snoerschakelaar, koop dan een nieuwe en knip het aangegoten gevalletje er tussenuit. sluit volgens de regelen der kunst de nieuwe schakelaar aan. is het voor een lamp, dan kan je eventueel kiezen voor een snoerdimmer, die bestaan ook. veel suc6 groeten, Dré

Met een lasdop, kroonsteentje of een sok.

Ik denk dat je de schakelaar los moet maken of in elk geval de kant waar het kapot is en die blauwe draad weer op lengte strippen ik ga er vanuit de de zwarte draad niet door de schakelaar wordt gebruikt ? maar gewoon door de schakelaar gaat het wordt misschien wat lastig met de isolatie te klemmen omdat wellicht de zwarte draad nu wat te lang wordt dus hou het zo kort mogelijk met de blauwe draad te strippen anders raak je de zwarte draad niet meer kwijt in de schakelaar.

Je zou ook een dubbelpolige schakelaar kunnen gebruiken... dan worden beide draden geschakeld en hoef je de draad niet te lassen (als een kroonsteen of lasdop niet past). Met tape isoleren raad ik af.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100