de blauwe draad in een schakelaar (halverwege snoer) is gebroken. weet iemand hoe ik deze weer aan elkaar kan maken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

hoi hesterspost,

een blauwe draad, gebroken, vermoedelijk vlak bij de schakelaar, omdat het snoer daar veel buigt.
het verhaal is niet helemaal duidelijk, maar ik vermoed dat het een snoerschakelaar is.

dan is het eenvoudig, stekker uit het stopcontact!!
draad opnieuw aanstrippen en aansluiten
is het een aangegoten snoerschakelaar, koop dan een nieuwe en knip het aangegoten gevalletje er tussenuit.
sluit volgens de regelen der kunst de nieuwe schakelaar aan.

is het voor een lamp, dan kan je eventueel kiezen voor een snoerdimmer, die bestaan ook.

veel suc6

groeten, Dré
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Met een lasdop, kroonsteentje of een sok.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je de schakelaar los moet maken of in elk geval de kant waar het kapot is
en die blauwe draad weer op lengte strippen
ik ga er vanuit de de zwarte draad niet door de schakelaar wordt gebruikt ? maar gewoon door de schakelaar gaat
het wordt misschien wat lastig met de isolatie te klemmen omdat wellicht de zwarte draad nu wat te lang wordt dus hou het zo kort mogelijk met de blauwe draad te strippen anders raak je de zwarte draad niet meer kwijt in de schakelaar.
capthavoc
12 jaar geleden
capthavoc
12 jaar geleden
tape kan wel werken maar is niet aan te raden je zou je een busje met knijptang om kunnen knijpen met plastic coating maar ja dat moet je maar net hebben.
ik denk dat je veiliger de kabel maar kan vervangen
voor tijdelijk haal je de schakelaar er uit en dan lukt het wel met kroonsteentje ? dan moet je maar tijdelijk de stekker er in en uit halen
Je zou ook een dubbelpolige schakelaar kunnen gebruiken... dan worden beide draden geschakeld en hoef je de draad niet te lassen (als een kroonsteen of lasdop niet past). Met tape isoleren raad ik af.