De verwarming is uitgevallen, kan ik mijn tostiapparaat als tijdelijke warmtebron gebruiken?

of vliegt alles dan in brand?
Hoe kan ik dit voorkomen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
6.4K
Amadea
5 jaar geleden
Dat zal weinig helpen. Heb je een gasfornuis? Het aanzetten van een gaspit geeft al prettige warmte in een kleine keuken.
Ritsuka
5 jaar geleden
Warme trui aan, dikke sokken aan. Heb je een kruik?
Maak thee of soep
paulus811
5 jaar geleden
Leen een elektrisch kacheltje bij de buren of familie.
Z512099
5 jaar geleden
Zet een muts op.

Antwoorden (2)

Een tostiapparaat aan laten staan, zodat deze als warmtebron kan dienen, is geen goed idee en sterk af te raden. En dan heb ik het niet over de elektriciteitskosten.
Een tosti-apparaat is niet gemaakt om langdurig aan te blijven staan. Hierdoor kan hij makkelijk oververhit raken, waardoor er er kortsluiting kan ontstaan. In het minst erge geval moet je dan een stop vervangen of omzetten. Maar de kans is groot dat er brand ontstaat. Het apparaat kan door oververhitting in de brand vliegen, maar ook de kortsluiting kan brand veroorzaken.
Dus doe dat niet. Trek dikkere kleren aan of kruip onder je deken/dekbed. Dat is een veiliger methode om warm te blijven.
5 jaar geleden
Ja dat kan prima, er zit een thermostaat op. Gloeilampen, strijkbout, koffieapparaat, magnetron, waterkoker; eigenlijk alles wat veel stroom gebruikt is geschikt als warmtebron.