Is het normaal dat je bij een wasmachine tijdens het wassen geen water ziet staan?

Het gaat om een nieuwe wasmachine, een LG 1391, en ik zie dat de was wel nat wordt, maar er komt heel weinig water in. Bij andere machines zie je altijd dat er water in de machine staat tot halverwege het ruitje. Volgens een verkoper is dit normaal. Maar ik heb mijn twijfels hierover. Ik vind de was ook niet zo schoon als voorheen bij de andere.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.4K

Antwoorden (3)

Ja, dat is normaal. Tegenwoordig kun je dus ook bij veel machines na de start nog een kledingstuk toevoegen. Ik hoor overigens wel meer mensen klagen over het schoonwassen van nieuwe machines. Probeer het eens met de optie 'extra water' als je die hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pieter2011
11 jaar geleden
Ja, een bekend verhaal Pelle! Ze adverteren met 'waterbesparend' en 'energiezuinig', maar wat blijkt... bij het spoelen van het wasgoed wordt zó weinig water gebruikt dat je een optie in moet stellen voor extra spoelbeurten. Mijn vorige Miele had dat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja en dan is er niks zunigs meer an! Hier ook een Miele maar die is van voor 99 en werkt prima.
Het is inderdaad normaal dat je tegenwoordig bijna geen water meer ziet. Dat heeft te maken met de Europese regelgeving. De huidige wasmachines verbruiken/verspillen tegenwoordig veel minder water en energie.

Het energielabel is een label dat volgens verschillende Europese richtlijnen (92/75/CEE, 94/2/CE, 95/12/CE, 96/89/CE, 2003/66/CE) moet worden meegeleverd bij de verkoop van onder andere auto’s, elektrische apparaten, lampen en gebouwen.
Dit label is een maatstaf voor de consument om te zien hoe zuinig, milieuvriendelijk en/of energiebesparend het aangekochte product is. Tevens staat er vaak informatie op over de prestaties van het product en de gebruikte materialen bij de productie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
AlainMichiels
een jaar geleden
Mag je water toevoegen aan een draaiendewasmachine
AlainMichiels
een jaar geleden
Hoe kan in deze site appen aub
Dat is tegenwoordig normaal, er is zo weinig water genomen dat het volledig opgezogen wordt door de kledij.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar dan kan het toch nooit goed schoon worden, je hebt toch genoeg water nodig om het schoon te krijgen. Als ik kleding nat maak en wasmiddel toevoeg aan dat water en ik draai het vaak rond, dan wordt het niet schoon. Het moet goed heen en weer in het water. Toch?