Wie heeft de vaatwasmachine uitgevonden ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De grootste held die ooit geleefd heeft op de uitvinder van de wasmachine na.

Het beste antwoord

Reeds in 1850 vroeg een zekere Joel Houghton een patent aan voor een machine voor het wassen van servies en bestek. Deze machine werd met de hand aangedreven.

De voorloper van de huidige afwasmachine is uitgevonden in 1886 door Josephine Cochrane, een Amerikaanse dame uit Illinois. Ze onthulde haar uitvinding in 1893 op de World's Columbian Exposition. Haar machine was ook een met de hand aangedreven model.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Reeds in 1850 vroeg een zekere Joel Houghton een patent aan voor een machine voor het wassen van servies en bestek. Deze machine werd met de hand aangedreven.

De voorloper van de huidige afwasmachine is uitgevonden in 1886 door Josephine Cochrane, een Amerikaanse dame uit Illinois. Ze onthulde haar uitvinding in 1893 op de World's Columbian Exposition. Haar machine was ook een met de hand aangedreven model.

In de jaren 20 van de 20e eeuw deden afwasmachines die waren aangesloten op de waterleiding en riolering hun intrede. In 1924 ontwikkelde William Howard Livens een kleiner model afwasmachine voor in een doorsnee huishouden. Dit model leek al veel op de hedendaagse afwasmachine, met een deur vooraan waar men de vaat kan in- en uitladen, rekken om de vaat in te zetten en roterende sproeiers. In 1940 werd de afwasmachine met elektrisch aangedreven drogers ontwikkeld.