Hoe laad je een accu het beste op?

Als hij bijna leeg is of als hij half leeg is. Dus op je gsm bijvoorbeeld 1 accu streepje mist.
Geldt dit voor alle type accu's? Auto, mobiel etc...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Je hebt stapels verschillende soorten accu's en elk reageert weer net wat anders op laden. Wat je eigenlijk zou moeten weten is hoe.... je lader oplaadt.

Een "intelligente" lader zal testen hoeveel vol een batterij nog is en als die bijv. half leeg is eerst de batterij ontladen om een langere levensduur te garanderen.
Het kan dan ook niet zo gek veel kwaad om een half volle batterij op te laden.

Een "stomme" lader begint gewoon te laden, ongeacht wat er nog in de batterij zit, daarbij moet je zelf dus beter in de gaten houden hoe de batterij er voorstaat. Je kan wel half vol beginnen met laden, maar goed voor de levensduur is het niet.

Nadeel van "intelligent" laden is wel dat je niet even een kwartiertje kan laden in de hoop er beter uit te komen, voor hetzelfde geld zit er dan veel minder energie in de batterij als toen je begon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je moet proberen je accu op te laden als hij leeg is. Dus als je mobiel uitvalt en niet daarvoor. Dat heeft te maken met het feit dat elke accu een soort 'geheugeneffect' heeft. Ook moet je hem dan weer volledig opladen en niet half.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, anders denken ze dat ze al leeg zijn terwijl ze nog half vol zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
das niet waar.dit geld alleen voor nicad,alle andere accu'hebben geen geheugeneffect.