mag je een ipad in amerika kopen en dan naar nederland vervoeren in je handbagage ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet de doos daar laten ipad los meenemen dan lijkt het net of je hem op de heenreis ookal mee had (: en als je met meer bent kan je in iemand anders zijn handbagage bijv de boekjes ervan doen ofz iig geen doosje enz meenemen.

Antwoorden (10)

Nee. dat mag absoluut niet en volgens mij lukt dat je nieteens alles word gescand
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dit mag.

Toegevoegd na 43 seconden:
Mijn schoonoiders hebben de ipad 2 uit Amerika meegenomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, alleen is je garantie alleen geldig in de VS en is je adapter ook Amerikaans
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Adapter kun je hier ook kopen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag: Geeft Apple wereldwijde garantie mbt de iPad?
Antwoord: Nee, vooralsnog is de garantie landgebonden.
paulus811
12 jaar geleden
Vraag: waar heeft de'wijze'uil zijn antwoord vandaan?
antwoord: uit z'n dikke duim gezogen! Apple garantie geldt wereldwijd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet uit mijn duim, maar uit de garantievoorwaarden van Apple, van blijkbaar wat jaren geleden. Excuus: ''Apple may restrict service to the country where Apple or its Authorized Distributors originally sold the hardware product'' ''If you seek service in a country that is not the country of original purchase, you will comply with all applicable import and export laws and regulations and be responsible for all custom duties, V.A.T. and other associated taxes and charges. Where international service is available, Apple may repair or exchange defective products and parts with comparable products and parts that comply with local standards. In accordance with applicable law, Apple may require that you furnish proof of purchase details and/or comply with registration requirements before receiving warranty service.'' Wellicht beperkte garantie dus?
paulus811
12 jaar geleden
sportief dat je het even recht zet!
Officieel moet je invoerrechten betalen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het maakt niet uit of je hem in je handbagage of je koffer vervoert. Als de waarde van de Ipad €430 of lager is, dan kun je hem zonder probleem invoeren.
Daarboven moet je invoerrechten betalen.
escape
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zolang er geen scherpe randjes aan zitten maggie in de handbagage :)
je mag goederen tot een waarde van 430 euro belastingvrij invoeren, dus zou het geen problemen op moeten leveren.
Ik weet niet of er een bruikbare stekker aan een amerikaanse oplader zit, anders ook een verloopstekker meenemen -> die zijn in nederland niet makkelijk te krijgen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas is de prijs van de ipad2 479 euro...
Tuurlijk mag dat als het maar geen nep spul is. Als je de ipad in een apple winkel hebt gekocht heb je ook garantie in een applewinkel in nederland
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn ouders hebben de iPad 2 voor mij meegenomen uit NY. Hun hadden het gewoon in de verpakking gelaten en in de koffer gedaan. Er kwamen geen problemen. En als je de iPad bij de de apple store koopt heb je in Nederland gewoon garantie met de bon. Als je hem bij bijvoorbeeld wallmart koopt dan heb je geen garantie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik reis vanuit een niet-EU-land naar Nederland

Reist u Nederland in vanuit een niet-EU-land (een land dat geen lid is van de Europese Unie)? Dan mag u de volgende goederen meenemen zonder belastingen te betalen:
• uw gebruikelijke normale reizigersbagage
• een beperkte hoeveelheid alcoholhoudende drank en sigaretten (bijvoorbeeld 1 liter gedistilleerde drank en 200 sigaretten)
• andere goederen met een waarde van maximaal € 430
• het vervoermiddel waarmee u reist (op een enkel geval na)

Kost het meer dan moet je invoerrechten betalen.
Maar ach koop je hem voor 600 EURO dan zou ik lekker door het poortje niks aan te geven gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je hem gebruikt en doet alsof je hem op de heenweg ook bij je had is er niets aan de hand. Dus zorg evt dat je een bonnetje leent van iemand die er in NL eentje heeft gekocht!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee ik koop gewoon niet zulke dingen. Maar als je het van plan bent lijkt het me niet al te veel moeite?