functioneert een koelkast in de winter buiten als het vriest?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.3K
TurfGraver
4 jaar geleden
Nee, meeste standaard koelkasten werken niet goed onder de 10 graden.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Is het met een vrieskast anders? Die staan vaak in een onverwarmde garage of nog kouder inderdaad buiten.

Antwoorden (2)

Een koelkast buiten in de winter zal zeker te koud worden. Als de omgevingstemperatuur te laag of juist te hoog is, kan de temperatuur in het apparaat te ver oplopen en zorgen voor een hoog energieverbruik. Door vocht of condens kunnen elektrische onderdelen van zo’n ‘buiten-koelkast’ na een tijdje stukgaan.

Het is dus niet aan te raden om een werkende koelkast in een onverwarmde schuur te zetten. Trek je de stekker uit het stopcontact, dan kun je natuurlijk wel een koelkast in schuur opslaan. Laat de deur van de koelkast wel een stukje openstaan, om schimmel te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
In de Horeca wordt vaker een warmte bron gezet bij koelkasten die buiten staan in de winterperiode om te voorkomen dat de koelkast zich teveel gaat aanpassen aan het verschil in temperatuur