bosch vaatwasser warmt niet altijd op, waar ligt dat aan?

Mijn bosch vaatwasser warmt niet altijd op en blijft dan uren doordraaien .
Wat is de vermoedelijke oorzaak ?
Het betreft een bosch sgi43e05eu/16 .

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
10.6K

Antwoorden (1)

Uw water in uw vaatwasser warmt niet op? In dit geval is het vaak niet zo moeilijk te achterhalen welke onderdelen hierbij betrokken kunnen zijn. Oftewel is uw thermostaat defect. Kijk dus eerst deze na en zie of hij nog werkt. U kunt ook een elektronicaprobleem hebben. Dit kan spijtig genoeg enkel maar getest worden door de module te vervangen.
Een vaatwasser die niet meer opwarmt is, weliswaar, meestal afkomstig van een defect aan het volgend onderdeel:
Het verwarmingselement of de weerstand
Stel een normaal programma in en controleer of het binnen wel warm is. Als het nog koud blijkt te zijn, is er waarschijnlijk een defect aan de weerstand. Deze zou door kalkafzetting niet meer naar behoren kunnen functioneren. Controleer eveneens de staat van de aansluitstrips of de kontakten van de weerstand en zie dat deze niet verbrand zijn.