Ik heb dezelfde situatie met mijn was gehad.

De oorzaak: zeepresten in de wasmachine. De oplossing was: de wasmachine op het allerheetst (bij mijn machine is dat 95 graden) laten draaien, zonder was. Ik heb er zelf een scheutje azijn bij gedaan, maar er zijn ook tips m.b.t een vaatwasblokje.

Overigens, naast de zeepresten, gebruikte ik ook te vaak een te lage temperatuur voor de was (30 graden meestal). Goed voor het mileu, maar in combinatie met de zeepresten rook de was er niet frisser op.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Een tweede mogelijkheid ligt op geheel ander gebied. Wij gebruiken onze wasmachine al 14 jaar zonder enig probleem of vreemde luchtjes. Nooit speciaal ontkalkt en veel meer 40 grade- was dan "kookwas". Één keer hadden we een vieze geur. Het bleek, dat een van de kinderen een doek met slaolie in de was had gedaan.
Door het wassen ontleedt de slaolie in glycerine en vrije verzuren (normale chemische reactie); met name boterzuur stinkt erg (naar erg rotte aardappelen).
Het zou dus ook kunnen zijn, dat jij iets met plantaardige olie of vet (cosmetica e.d.) in de wasmachine hebt gehad.
Je staat er normaal gesproken niet bij stil, maar bij deze gewaarschuwd. Hangt er natuurlijk vanaf of het een keer extra veel olie of vet is.