Je zult een heel goede kooi van Faraday moeten construeren liefst met een goed geleidende metaalsoort als koper of aluminium.
Niet alleen de wanden, maar ook de vloer en het plafond moeten geheel van metaalplaten of fijnmazig gaas gemaakt worden.
Alle afscherming moet met een degelijke aarde verbonden worden.
De betere EMI bestendige ruimten worden zelfs dubbelwandig uitgevoerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je zult een ruimte moeten creëren die alle elektro-(magnetisch) signalen van buiten tegenhoud. Zodat je zuiver de signalen van je electronica project kunt meten.
Je hebt hiervoor een 'kooi van Faraday' nodig, dit is een metalen of fijnmazig metalen kooi.
Als je hier bijvoorbeeld je gsm inlegt, is hij buiten bereik.
Je kan hier zeer goed een metalen kist voor gebruiken en een magnetron behuizing.
Voor je begint met meten moet je de scoop/spectrum/netwerk analyzer eerst op nul kalibreren zonder de electronica.
En vergeet de voeding snoeren niet om deze te voorzien van ferriet clamps

Succes!