Heb je voor een luchthoorn altijd een compressor nodig?

Ik heb zo'n chromen luchthoorn liggen die je ook wel op vrachtwagens ziet. Er hangen twee draadjes aan die je op 24v kan aansluiten. Er zit echter ook een pijpje voor de luchttoevoer aan. Moet hier een compressor op aangesloten worden, of dient deze alleen om lucht aan te zuigen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Je hebt twee draadjes, deze zijn voor de stroom, één is voor de plus, de ander voor de min (massa). Verder heb je ook nog een aansluiting waar je gecomprimeerde lucht op moet zetten (ongeveer 8 bar). Wat je elektrisch doet is een elektropneumatisch ventiel openen, waardoor de lucht langs het membraam kan, wat de luchthoorn doet loeien.
Als het een T.C.V.hoorn betreft, zal hij tweetonig zijn, dus wisselende tonen (als de brandweer, maar dan harder).

Toegevoegd na 34 seconden:
Dus ja, je hebt een compressor nodig.
jc54
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

spuitbus met drijfgas i.p.v. compressor?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jc54
13 jaar geleden
Spuitbussen hebben te weinig druk en zijn te vlug leeg.