Mijn nieuwe dashcam neemt wel op maar stopt de opname na een paar minuten. Hoe kan ik dat voorkomen?

Het betreft de camera FHD 1080P. Bij de instellingen kan ik bij Cyclic Record kiezen tussen Off, Three / Five of Ten Minutes. Wat moet ik kiezen. Of zijn er nog andere instellingen nodig ?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Camera's
2.5K
Ritsuka
6 jaar geleden
Hij hoort in blokjes van 3, 5, of 10 minuten op te nemen (dat is de cyclic record instelling).
Elk blokje film hoort hij op te slaan tot het kaartje bijna vol is, en dan vervangt hij de oude.
Meestal zit er ook een instellingen dat hij automatisch data in een andere map bewaard (en blijft bewaren), als hij een botsing heeft gedetecteerd.

Antwoorden (1)

De cyclische modus is te prefereren boven al die anderen omdat het jou alleen maar gaat om een eventueel dispuut te weerleggen via video van het laatst opgenomen moment zoals bijvoorbeeld bij een aanrijding. Dus in de cyclische modus wordt het oudste materiaal het eerst weggegooid. De lengte van de cyclus wordt bepaald door de opslag, wil je een langere retentie? Dan moet er(optioneel misschien niet mogelijk) een groter SD kaartje in.