Wat is de beste Canon spiegelreflexcamera om praatvideo's mee op te nemen?

Met een budget van €500,-

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Camera's
1.5K
peterjbruins
7 jaar geleden
Waarom wil je perse een Canon? Waarom een spiegelreflexcamera? Als je dit even uitlegt kan je beter geholpen worden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De goedkoopste die kan filmen maar ik zou zeker bij een spiegelrefelx ook investeren in een losse microfoon als die al op de camera kan worden geplaatst.
Ook een statief is eigenlijk echt nodig.
Zoals je leest zijn er makkelijker en goedkopere oplossingen.

Antwoorden (1)

Volgens mij heb je nog niet gehoord dat spiegelreflexcamera's eigenlijk niet gemaakt zijn voor filmen. Of eigenlijk, je hebt er geen spiegelreflexcamera voor nodig. Filmen gaat alleen via digitale camera's, dus kan je beter gaan voor een goedkopere camera.

Vooral als je doel is om alleen praatvideo's op te nemen. Vaak is een telefoon al voldoende om dat soort video's te maken, omdat ze nou immers behoorlijk goede camera's hebben tegenwoordig. Mijn advies is, gebruik je telefoon. Een iPhone 6s heeft een veel betere camera (mits je de camera aan de achterzijdegebruikt) dan de meeste digitale camera's van jouw budget.

Wel kan je een leuke 4K camera voor dat geld halen, maar dat is waarschijnlijk niet wat je in je hoofd hebt.

Het is ook maar welke toeters en bellen je wilt, camera's zijn beschikbaar in alle soorten en maten. Als je me kan vertellen wat je in een camera zoekt dan kan ik je beter helpen.