Welk merk camera heeft de beste image processor?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Camera's
Ritsuka
11 jaar geleden
Niet te zeggen zonder budget te weten denk ik
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Budget heeft hier niets mee te maken. Ik vraag naar de beste. Als je met Hasselblad komt en het onderbouwd, keur ik het goed.
Ritsuka
11 jaar geleden
Ik denk dat er toch wel verschil in zit, voor budget camera's worden vaak andere soorten processoren gebruikt als bij de middenformaat en hele dure camera's
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ben ik het niet helemaal mee eens. Als een bedrijf Research heeft uitgegeven om een beeldprocessor te ontwikkelen zie je die processor en/of de technologie vaak ook in de goedkopere camera's terug. Zonde om voor goedkopere camera's nieuwe ontwikkeling te doen.
Bij de canon zie je dit ook. De duurdere G-serie en S-serie hebben dezelfde processor als de goedkopere Isus serie.
De verschillen ga je meer zien in de sensor, optiek en behuizing.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Om binnen canon te blijven, ik heb ook de Systeem camera's bekeken en de SLR lijn. Ook daar zie je de DIGIC 5 processor terug die ook in de S100 en de Isus-serie zit.
Alleen de top modellen, hebben de DIGIC 5+ processor. Zelf denk ik dat ze eerst bij de SLR de processor nieuw ontwikkelen/verbeteren, deze uitbrengen en dan later de goedkopere nieuwe modellen ook met die processor uitbrengen.

Antwoorden (2)

Denk niet dat er een "beste" aan te wijzen is. De image processor staat of valt met de rest van de elektronica en software. Nikon en Canon hebben beide geweldige processors, en Hasselblad zal ook iets fantastisch hebben , net als Leica, maar ik denk niet dat die processor alleen het verschil maakt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het ligt aan een aantal factoren. Lenzen, Chips en Software. Maar goede camera's hebben een resolutie van 21 Megapixels. Nokia bijvoorbeeld. Hasselblad heeft een resolutie van 51 Megapixels. Maar die kost ook 50.000 euro.

Een heel gek alternatief is een Nokia 808 Pure View. Het is een telefoon (!) die ongelofelijk goede foto's maakt met een resolutie van 41 Megapixels en een Carl Zeis optiek. De recensies zijn allemaal stuk voor stuk bijzonder lovend, en dat voor iets meer dan 559 euro. Of gewoon gratis bij een abonnement.
Het is een alternatief die je veilig kunt overwegen