Als ik een film via Videoband> Computer > Windows Moviemaker > DVD bewerk en brandt, hoe ziet deze er dan uit op tv, of pc breedbeeldscherm?

Ik ga er niet vanuit dat het dan een betere kwaliteit zal hebben als op de originele videoband, maar kan ik dan wel rekenen op ongeveer dezelfde 'kwaliteit'?

Ik zou dit graag willen weten voordat ik er al mijn energie in steek.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik bedoel dezelfde kwaliteit als die we hebben wanneer we de videorecorder aansluiten op onze tv of pc. Er hoeven geen hoogstandjes met deze films te worden uitgevoerd, enkel wat knipwerk.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Camera's

Antwoorden (1)

Het eindresultaat is afhankelijk van heel veel factoren. De één in meerdere mate dan de andere. Zit er bijvoorbeeld al (veel) ruis op de band, ga er dan vanuit dat het op de uiteindelijke kopie versterkt wordt, ondanks alle pogingen van Movie Maker om dit er uit te filteren.

Begrijp me niet verkeerd, als je er een beetje serieus mee bezig bent, dan kun je er een heel aardig eindresultaat mee maken, wat zeer goed te zien is op een normaal scherm. Een grotere monitor dan 107 cm zou ik niet meer voor videotape gebruiken, puur omdat de 'korrel' te grof wordt.

Moviemaker is -met alle respect, een huis-tuin en keuken programma waar lang niet zulke geavanceerde filtertechnieken en dergelijke in zitten dan een programma als bijvoorbeeld Pinnacle (wat overigens ook nog niet 'top of the bill' is).
Kijk ook je bekabeling van de videorecorder/camcorder richting je pc eens na. Zijn het kabels van lage kwaliteit, dan kun je het resultaat wat verbeteren door hier betere (firewire)kabels voor te gebruiken.

Je geeft aan dat je er niet al je energie in wilt steken; videomontage is in de regel een tijdrovende hobby.

Wat ik je aanraad om te doen is om je film te monteren, en er een algemeen filter over te gooien en hem klaar maken om af te spelen.
Bekijk hem dan eens op je computer in bijvoorbeeld Windows Media Player of in Nero.
Kijk hoe dan de kwaliteit is, en als het je bevalt kun je hem altijd op dvd branden, of naar een andere videotape natuurlijk.

Heel veel slechter wordt het uiteraard niet, dus het zou voor mij altijd de moeite waard zijn. Helemaal als het om dierbaar beeldmateriaal gaat.