kan je met een warmte camera flir one door muren heen kijken?

Je heb tegenwoordig voor iphone een speciale warmte camera de flir one. Kan je daarmee ook zien wat er achter de muur gebeurd? bijvoorbeeld dat iemand bij mij met zijn warmte camera mobiel ziet waar ik loop en wat ik doe in mijn eigen huis? En hoe zit dat met ramen met gordijnen ervoor?
Afstand van het huis is 5 tot 10 meter

Toegevoegd na 12 minuten:
Als je tegen de muur zit kunnen ze je dan zien zitten?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Camera's
8.3K
Ritsuka
9 jaar geleden
Ik zie nu dat het een case voor je telefoon is, ik dacht een app

Antwoorden (1)

http://www.idownloadblog.com/2014/07/23/flir-one-case-that-gives-your-iphone-thermal-imaging-capabilities-goes-on-pre-order/
Volgens deze pagina is het een case met een echte warmte camera er in. Hoe nauwkeurig deze werkt weet ik niet, maar het is een duur grapje, 350 dollar, dus ik denk niet dat veel mensen dit gaan kopen.

Toegevoegd na 5 uur:
Vond hier nog wat extra info: https://www.pr-infrared.com/about-thermal-imaging/thermal-imaging-facts-vs-fiction/
Je kunt met een warmte camera NIET door muren heen kijken, hij registreert alleen de warmte die er op dat moment is, de muur is te dik en te koud van zichzelf om daar iets achter te zien.
Bij een raam geld volgens mij hetzelfde. Als je vlak achter een dun gordijn zit, is misschien wel een grote vorm te zien, maar geen details.