Zijn er special lenzen voor video opnames van Canon?

Ik wil graag met mijn Canon 600D die ik ga kopen video's met hoge kwaliteit maken. Zijn er verschillende lenzen voor fotografie en film

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Camera's

Het beste antwoord

Zijn er verschillende lenzen voor fotografie en film?

Nee, er zijn wel lenzen die geschikter zijn om te zoomen (geluidslozer, minder zoekend). Sowieso is filmen met een DSLR problematisch vanwege het zoomen. Het is niet vergelijkbaar met een videocamera qua scherpstellen. Vanwege de mogelijkheid tot verschillende lenzen kan het wel een verrijking zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Juist, een DSLR is voor fotografie bedoeld. +
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zei zoomen, maar bedoelde eigenlijk focussen. Je kan beter handmatig gaan focussen, wat nogal wat oefening vergt. Vooral voor de beginner is filmen met DSLR niet echt ideaal. Een verwisselbare lenzen camera haal je niet voor de prijs van een DSLR. Er zijn al een paar Hollywood films gemaakt/gedeeltelijk gemaakt met shots van DSLR's.