Weet iemand waarom onze Indesit koel/vriescombinatie spontaan gaat ontdooien? De omgevingstemperatuur is goed (geisoleerde berging met verwarming).

Koel/vriescombi heeft jaren perfect gewerkt, maar slaat nu ineens uit en gaat ontdooien. Als ik hem uit het stopcontact haal en later weer insteek werkt (vriest) ie weer, maar de dag erna is hij weer ontdooit. Ik denk zelf aan het thermostaat.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Sommige combinaties hebben een beveiliging ingebouwd tegen overmatige ijsvorming.
Deze stuurt ook de thermostaat aan.
Dus het kan idd je thermostaat zijn, maar ( indien van toepassing ) ook de beveiliging die niet helemaal 100% meer is.