Hoe bevestig je de coax kabel aan het draadje om de kabel met dat draadje door de loze leiding te trekken?

Met een knoop zal niet gaan (kan niet door dunne leiding en coax is te stug). Heb met tape geprobeerd maar met een beetje harder trekken laat dit los.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.6K

Het beste antwoord

Het begin van de coax kabel strippen zodat je de koperen kern en de koperen mantel kunt gebruiken om te knopen en te bevestigen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als aanvulling op deze goede tip kan ik nog aanbevelen om tegelijk met het trekken iemand aan de andere kant van de buis de coax-kabel te helpen door hem te duwen terwijl je voorzichtig trekt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die tip is sowieso met iedere kabel een stuk handiger werken.

Andere antwoorden (4)

Je kunt het proberen door het draadje op een stevige manier aan de koperen kern van de coaxkabel vast te maken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klein gaatje boren (2mm) door de mantel van de kabel en daar een stukje ijzergaren doorheen. Dat kan je wel aan je trekveer maken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met een priem een gaatje in de mantel steken en daar een heel dunne ijzerdraad door steken waarvan je het uiteinde enkele keren rond het andere deel van de draad draait zodat hij niet meer los kan schieten als je er aan trekt.
12 jaar geleden
een trekkousje gebruiken dat is een gevlochten ijzeren kous die conisch is deze schuif je voor over de coax heen als je nu voor aan de kous trekt zal deze zich om de coax heen trekken.
nu kun je voor aan de kous je trekveer of trekdraad bevestigen en je coax door de buis trekken.