Hallo, ik heb een 2e hands blackberry 8520 gekregen maar nu vraagt hij om een wachtwoord. dat wachtwoord is niet bekend. hoe los ik dit op?

Toegevoegd na 12 minuten:
mijn eigen simkaart zit erin, naast de pincode vraagt hij ook een wachtwoord. pincode is uiteraard bij mij bekend alleen het wachtwoord niet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik weet niet of dat ook bij en blackberry kan,maar bij de meeste telefoons kan je de instelling terugzetten naar 'fabrieksinstellingen' volgens mij kan je dan zelf een nieuw wachtwoord invoeren.
Google op -blackberry fabrieksinstelling terugzetten,daar word het uitgelegd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De oude eigenaar vragen om het wachtwoord. Als dat niet bekend is, kan je via een mobieltjes winkel om hulp vragen; Controleren ze of de telefoon als gestolen gemeld is, en kunnen ze via de fabriek de code opvragen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De beveiligingscode is een code die op uw toestel zit. De beveiligingscode is dus simkaart onafhankelijk. Wanneer u een andere simkaart in uw toestel stopt, is de beveiligingscode dus nog steeds hetzelfde.Kortom ,U zult gewoon de code van de huidige simkaart kunnen invoeren. Contact opnemen,met de aanbieder van de simkaart,welke U nu in deze gekregen Blackberry 8520 wilt gaan gebruiken.

U moet de beveiligingscode zeker niet verwarren met een SIM lock. De functie van de beveiligingscode is ongeveer hetzelfde, maar verschilt op een aantal punten toch enorm. U kunt uiteraard ( mocht U die wel hebben of weten) desnoods de puk-code inzetten,om het toestel te kunnen gebruiken.

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het z.g. wachtwoord is een unieke code om je toestel te activeren.

Zoals eerder genoemd is de beveiligingscode of het wachtwoord niet afhankelijk van je simkaart. De beveiligingscode/wachtwoord is dus toestelgebonden (standaard meestal 00000) en deze kun je zelf wijzigen. Dit om reden dat; mocht je telefoon onverhoopt in handen van iemand terecht komen waarvan je dat niet wenst, deze met een andere simkaart géén gebruik van je telefoon kan maken. Het toestel wil dus eerst de beveiligingscode/wachtwoord om deze te activeren. Ook je puk code welke simkaart gebonden is helpt hier geen moedertjelief aan. Zou wel adviseren om de handleiding te raadplegen voor de standaard beveiligingscode/wachtwoord. M.v.g, TX.