Digitenne slecht beeld verhelpen

Ik heb sinds kort een nieuwe tv, een Samsung le32c530(full HD) en ik heb deze aangesloten op digitenne. Ik heb alleen met deze tv best slecht beeld(vaag, ghosting), ik heb ook nog andere tv's een grotere, duurdere en een kleinere, goedkopere die allebei ook op digitenne aangesloten zitten en veel beter beeld geven. Alleen wanneer ik mijn tv via hdmi op mijn PS3 aansluit geeft hij wel goed beeld en heb ik nergens last van. Ik heb allerlei instellingen geprobeerd, maar hij blijft slecht beeld geven. Weet iemand hoe ik dit op kan lossen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@danit, ik heb hem aangesloten via scart, want hdmi op digitenne kan niet, en ik heb nog 2 andere lcd tv's van 107 en 62, en op allebei is het beeld beter, en die zijn ook via scart aangesloten, maar mij lijkt het dat het niet ligt aan de tv omdat de PS3 wel goed beeld geeft

Het beste antwoord

heb je hem via scart ? misschien zit je scart niet goed aangesloten ?
ik vermoed dat de tuner van je tv dwars ligt
probeer eens alle zenders op de digitenne goed te stellen
via een andere tv als dat nodig is
en daarna de zender nog eens te zoeken via de tuner van je samsung
wellicht helpt dat ?

Als het goed is zit er ook een door lus kabeltje op de digitenne
Wellicht kan je in plaats van scart
hem rechtstreeks op de coax zetten zodat de tuner van de digitenne de zaak overneemt , als er coax op zit anders composite
via een video kanaal kun je dan kijken of alle zenders goed zijn

anders zou ik toch echt even naar een buurman met kabel o.id om te kijken of het niet iets met de tv zelf is

want digitenne zou echt het probleem niet moeten zijn
capthavoc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb hem volgens mij goed aangesloten via scart(hdmi kan niet met digitenne) en ook een andere kabel geprobeerd, of kan het misschien aan het digitenne kastje liggen?
capthavoc
13 jaar geleden
als je andere tv's wel goed beeld geven lijkt me dat niet te spelen
tja het kan inderdaad een probleem zijn dat digitenne hier niet goed mee werkt.
ander tv ruilen? of andere tv provider

Andere antwoorden (3)

Een schotel!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Digitenne geeft het slechtste beeld van alle mogelijke manieren om tv te ontvangen dat laat zich het best zien op een lcd tv met zwakke image processing. Ofwel je hebt hier waarschijnlijk een worst-case scenario. Veel LCD's hebben last van ghosting(hoewel dit steeds meer opgelost word). Overgaan op HD-kabel HD-schotel of HD-glasvezel zou een hele hoop schelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe groot is je tv..? Digitenne garandeerd goed beeld tot 32".. Daarna word het vaag, kwam ik ook pas achter toen ik alles aansloot op mijn 42"..

Maar na veel instellingen van de tv zelf weizigen kan je wel een redelijk beeld krijgen maar niet scherp
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem aan een 32" aangezien het type immer Van de tv ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een 32'' tv, ik heb hem volgens mij goed aangesloten via scart(hdmi kan niet met digitenne) en ook een andere kabel geprobeerd, of kan het misschien aan het digitenne kastje liggen?