wat is bcc verplicht mij te geven als vervangend toestel heb 6 jaar garantie bij gekocht.kapot toestel is uit assortiment dus graag hulp AUB ?

kapotte lcd kosten aanschaf 950 euro,Wat ze aanbieden is eentje van 550 euro heb em nog geen 3 jaar gehad

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (6)

Garantie is garantie.. Dat ze het uit het assortiment hebben gehaald is hun probleem!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat mogen ze. Houd er rekening mee dat in die 3 jaar de prijs van die schermen flink zijn gedaalt.
Ze moeten jou een gelijkwaardig product aanbieden. Dat kan dus de opvolger zijn waarvan de aanschaf waarde lager is dan het origineel.
Het zou raar zijn als ze alleen naar de prijs kijken, dat zou betekenen dat je een kwalitatief beter zou krijgen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen probleem word gewoon door fabrikant hersteld mijn tv was ook defect na 5 jaar en model werd al 4 jaar niet gemaakt
Maar fabrikant heeft gewoon nog alle onderdelen
Is net als bij auto's zou te gek voor woorden zijn dat je na paar jaar iets moet weggooien omdat artikel niet meet gemaakt word

Voor alles is onderdelen te krijgen al is het 20+ jaar oud
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
BCC moet een toestel ter beschikking stellen dat dezelfde dingen kan doen als het defecte, de prijs maakt niet uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
BCC MOET helemaal niks.
Als zij al wat doen,doen ze dat alleen maar uit coulance want verplicht zijn zij niets.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hoeven ze ook niet te zeggen, voordat jij akkoord gaat met een garantie product moet je even de voorwaarden lezen. Want daarin staat precies vermeldt hoe het met de procedures is gesteld.
Ik vind het so-wie-so al netjes van BCC dat je ze überhaupt een andere TV aanbieden!
Je mag dan wel 6 jaar garantie hebben bijgekocht,maar garantie houdt in dat de reparatiekosten (onderdelen én arbeidsloon) niet betaald hoeft te worden.
Dit betekend echter niet dat je gedurende deze 6 jaar RECHT hebt op een ander toestel!
En dan is het ook nog eens zo dat het toestel al drie jaar oud is.
Volgens mij hoeft juridisch gezien BCC helemaal geen nieuw of vervangend toestel aan te bieden!
En waar haal je de wijsheid vandaan dat je TV niet meer gerepareerd zou kunnen worden.
Heb je dit zelf verzonnen of is dat het verhaal van BCC?
Dat zou ik toch heel graag willen weten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou als je met het inkopen van EXTRA garantie geen recht hebt op een vervangend toestel op het moment dat het blijkbaar niet meer te reparen valt, of de reparatie duurder is dan een vervangend toestel, snap ik niet wat het idee is van extra garantie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt me stug dat BBC eerst met een vervangend toestel aankomt als zij zelf niet naar de mogelijkheid van een (goedkopere) reparatie hebben gekeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
MrTomaat ik weet zo'n beetje hoe het werkt bij dit soort grootwinkelbedrijven.
Werk zelf al jaren in deze branche als verkoper/reparateur.
Bij BCC (en bij de andere grote ketens) wordt er op deze manier gedacht: Het toestel is drie jaar oud en wij proberen de klant eenvoudigweg een ander toestel in de maag te splitsen.
BCC is niet verplicht een nieuw toestel aan de klant te geven.
Zij mogen de waardevermindering van het defecte toestel in rekening brengen.
Het is ten slotte al drie jaar in gebruik geweest?
BCC kan de klant wel het voorstel doen een ander vergelijkbaar toestel te leveren voor een gereduceerde prijs waarbij de waardevermindering van het oude toestel wordt verrekend.
En dit zal zij dan waarschijnlijk alleen doen uit coulance,verplicht is het niet.
Het is een toestel van drie jaar dus geen drol meer waard.
Bijgekochte garantie geeft nooit en te nimmer het recht op vervanging van het gekochte na drie jaar.
Deze garanties dekken altijd alleen evt. onderdeelkosten en soms arbeidsloon en/of voorrijkosten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
-Bijgekochte garantie geeft nooit en te nimmer het recht op vervanging van het gekochte na drie jaar.
-Deze garanties dekken altijd alleen evt. onderdeelkosten en soms arbeidsloon en/of voorrijkosten. Een en ander lijkt me totaal afhankelijk van de opgestelde garantie en daar kunnen we nu alleen maar naar gissen. Als daarin zou staan dat de verkopende partij bij niet te reparen een vervangend toestel zal krijgen (en wat vervangend is zal ook wel weer beschreven zijn) dan hebben ze daar recht op lijkt mij. Als ze daar geen recht op hebben waarom zou BCC ze dan een vervangend toestel aanbieden? Omdat jet van die lieve jongens zijn? Maar nu nog even dit, en ik quote: -Ik vind het so-wie-so al netjes van BCC dat je ze überhaupt een andere TV aanbieden!
-Het toestel is drie jaar oud en wij proberen de klant eenvoudigweg een ander toestel in de maag te splitsen. Moet de vraagsteller nu blij zijn of niet dat hij een vervangend toestel krijgt? -Deze garanties dekken altijd alleen evt. onderdeelkosten en soms arbeidsloon en/of voorrijkosten. Heb zelf wel eens een garantie afgesloten en na een defect kon ik zo voor ongeveer de zelfde prijs een nieuw apparaat in de winkel uitzoeken, deze was iets duurder dan het eerste apparaat en hoefde toen alleen de meerprijs bij te betalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb het even opgezocht:
http://www.bcc.nl/info/bcc-service-plus-pakket tabblad "de zes voordelen" 4. Gratis een vergelijkbaar nieuw product Is uw product niet meer te repareren? Dan krijgt u gratis een vergelijkbaar (dat wil zeggen technisch gelijkwaardig) nieuw product, ook al heeft u uw oude product al geruime tijd in gebruik gehad. Het is dus niet netjes dat ze een nieuwe tv leveren, als ze zich aan de wet willen houden lijkt het me dat ze het verplicht zijn, anders plegen ze contractbreuk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook dat is beschreven, in de voorwaarden: Indien de kosten van de uit te voeren reparatie meer dan 70% van de op het moment van de storing geldende aankoopwaarde van het Product of een daarmee vergelijkbaar type bedragen, is de Uitvoerder gerechtigd om in plaats van de reparatie uit te voeren, kosteloos een technisch gelijkwaardig Product ter beschikking te stellen aan de Consument. Dus als zij het 550 kostende type als gelijkwaardig zien zouden ze al bij reparatie kosten van meer dan 385 euro een gelijkwaardig model aanbieden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
MrTomaat,natuurlijk moet de vraagsteller blij zijn dat hij een ander toestel krijgt en inderdaad het ligt er aan wat er in de garantievoorwaarden geregeld is,maar over het algemeen gaan de garanties niet zover dat er na jaren nog steeds een nieuw apparaat geleverd wordt wanneer het oude het begeeft.
Want,waar leg je de grens?
Toestel gaat defect na 5 of 5,5 jaar en zgn. niet meer te repareren.
Heeft koper dan ook RECHT op een ander toestel?
Hij heeft ten slotte 6 jaar garantie gekocht?
De gemiddelde probleemloze levensduur van apparaten is niet meer dan 5 jaar en dan gaan de mankementen en problemen komen. Maar ja ik begrijp eerlijk gezegd ook niet dat mensen garantie bijkopen,want het gros maakt hier nooit geen gebruik van.
Het is een mooie zakkenvuller voor het grootwinkelbedrijf.
En dáárom kan je een ander toestel meekrijgen,want het kost de winkelketen nl. helemaal niets.
Daarnaast gaat het dan ook nog eens "zgn." ten koste van de winst van het bedrijf.
Scheelt een hoop belasting. Maar ik ben er van overtuigt dat ik niet na 4 of 5 jaar nog bij BCC hoef aan te kloppen en om een nieuwe TV hoef te vragen als mijn oude defect is,ook al staat er in de garantievoorwaarden: Ook al heeft u,uw oude product al geruime tijd in gebruik gehad.
Want nogmaals,waar ligt de grens?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De grens ligt gewoon waar deze gesteld is in de voorwaarden. Als je een dag voordat de termijn van de garantie afloopt aankomt met een defect zullen ze net zo goed de regels aan moeten houden als dat eerste dag dat de extra garantie ingaat (dus na 2 jaar na aankoop).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En toch gaat het er bij mij niet in.
Stel ik heb 5 jaar extra garantie gekocht.
Ik zit in deze branche en zou zelf een defect in mijn toestel kunnen veroorzaken waarvan ik zeker weet dat dit veel te duur wordt om te repareren.
Ik zorg ervoor dat ik een half jaar of een paar maanden voordat de garantie afloopt mijn TV "stuk" gaat en ik stap naar BCC.
Heb ik mooi een nieuwe TV en kan weer 5 jaar verder.
BCC is volgens deze regel verplicht een technisch gelijkwaardig nieuw product te leveren (als dit de garantie is welke u heeft afgenomen):

Service Plus Pakket

4. Gratis een vergelijkbaar nieuw product
Is uw product niet meer te repareren? Dan krijgt u gratis een vergelijkbaar (dat wil zeggen technisch gelijkwaardig) nieuw product, ook al heeft u uw oude product al geruime tijd in gebruik gehad.

Wat technisch gelijkwaardig is, is misschien een lastige discussie maar als je naar specificaties gaat kijken zou je hier denk ik het makkelijkste uit kunnen komen.
Als u het typenummer van u defecte tv en het typenummer van de aangebode tv opgeeft kunnen we dat zo controleren.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het zou dus heel goed kunnen zijn dat BCC hier volstrekt juist en naar hunzelf opgestelde (of door de garantiegever opgestelde) regels handelt.

Toegevoegd na 3 uur:
Uit de voorwaarden

8.7

Indien de kosten van de uit te voeren reparatie meer dan 70% van de op het moment van de storing geldende aankoopwaarde van het Product of een daarmee vergelijkbaar type bedragen, is de Uitvoerder gerechtigd om in plaats van de reparatie uit te voeren, kosteloos een technisch gelijkwaardig Product ter beschikking te stellen aan de Consument.