Bestaat er een themperatuur begrenzer voor een cv thermostaat?

Ik ben op zoek naar iets wat er voor zorgt dat de thermostaat de temperatuur niet warmer laat worden dan 22 graden terwijl de thermostaat gewoon 30 graden aangeeft als die zover word opgedraaid. Is er een manier om dit te bereiken? Dit omdat ik mensen ken die de thermostaat snel veel te ver opdraaien waardoor zij een torenhoge gasrekening krijgen. Ze moeten eigenlijk gewoon voor de gek gehouden worden.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
8.4K

Het beste antwoord

Dit kun je bereiken door een externe of 2e thermostaat te plaatsen naast de bestaande thermostaat, Deze stel je in op de gewenste temperatuur (in jouw geval 22 graden} en zet deze in serie met de kamerthermostaat die de CV aanstuurt.

Mocht onverhoopt de kamerthermostaat meer vragen dan wordt het systeem begrensd door de 2e thermostaat.

http://www.sensors.nl/cat/trafag-temperatuurschakelaars
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ alleen wat als ze die ook hoger zetten..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan zal je die thermostaat moeten afschermen d.m.v. een geventileerde behuizing. Of zodanig opstellen dat de gebruiker er niet bij kan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De vraag is volgens mij dat de 1e thermostaat wordt opgedraaid tot 30 graden. Dus de warmtevraag is 30 graden. Maar vraagsteller wil dat de temperatuur maximaal 22 graden wordt. Dit wordt dan ondervangen door (zoals in mijn antwoord beschreven) de 2e afgestelde thermostaat.
Je kan dus de 1e thermostaat zo hoog instellen als je wilt (warmtevraag) maar hij zal door de 2e thermostaat niet boven de 22 graden komen.