Merk je het verschil tussen 1400 en 1600 toeren wasmachine?

Het verschil is 100 euro, zal dit het waard zijn? We zijn maar met zn 2en thuis.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat is het in mijn ogen zeker niet waard. De was komt door het hogere toerental iets droger uit de wasmachine. Maar omdat je maar met z'n tweeën bent, maakt het vast niet uit als de was een uurtje langer moet drogen.
Amadea
12 jaar geleden
Zou het niet ook zo zijn dat met een hoger toerental de machine meer schudt en meer herrie maakt? Of maakt dat niks uit?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hang je het daarna op of gaat het een droger in?
Cryofiel
12 jaar geleden
1400 en 1600 maakt enig verschil, maar ALLEEN bij dezelfde trommeldiameter. Als die van 1400 een grotere trommeldiameter heeft dan die van 1600, zou je met 1400 in de grotere trommel wel eens een droger resultaat kunnen krijgen.

Het beste antwoord

Het toerental heeft invloed op hoe droog je was uit de machine komt. Over het algemeen geldt: hoe hoger het toerental, hoe droger je was. Als je naast de wasmachine ook gebruikmaakt van een droger, dan is een toerental van 800 toeren per minuut in principe genoeg. Als je toch wilt dat je was wat droger uit de machine komt, dan kun je kiezen voor een toerental van maximaal 1600 toeren. Het verschil in droogte tussen 1200-, 1400- en 1600 toeren is klein, slechts een paar procent. Vaak betaal je wel meer voor een wasmachine met meer toeren, dus ik zou kiezen voor een wasmachine met 1400 toeren en die 100 euro lekker voor jezelf houden. Het fijnste is om een wasmachine te kopen waarbij je het toerental zelf in kunt stellen: niet alle stoffen kunnen namelijk hetzelfde aantal verdragen (denk aan fijne stoffen als zijde of wol)

Toegevoegd na 3 minuten:
http://www.xead.nl/spoedcursus-wasmachine-kopen-waar-je-op-moet-letten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het zal met 1600 iets droger worden, maar was die niet zo mag kreuken zet je op een lager toerental, dus eigenlijk allen handig bij lakens en handdoeken. Als je die 100 euro beter kunt besteden, doen.
Vlgs mij gaat die van mij maar tot 1200, en datis ook prima
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Dat kun je zo niet zeggen, het hangt sterk af van de diameter van de trommel.
Inderdaad het aantal toeren geeft alleen de centrifugeer snelheid aan en die 200 toeren voor 100,- zou ik ook lekker in de zak houden en de goedkopere versie nemen.

Mensen met haast nemen er een aparte droger bij ;)

Saludos,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ikzelf heb ook een 1200 toeren en vindt de was van belange niet droog .Als oplossing laat ik mijn was 2 x drogen en dan is het even goed als een 1600 toeren wasmachine.