Waar kan ik een blacklight-lampje kopen?

Waar in Amsterdam kan een blacklight-lampje kopen? Of anders online bestelen zonder (of met lage) verzendkosten. Ik wil dus zo een klein lampje kopen van 3 of 4 euro. Hulp is van harte welkom!

Toegevoegd na 33 minuten:
Ik bedoel dus een peertje.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
11K

Het beste antwoord

Er zijn gloeilampen te koop die blauw licht geven en als Blacklight Lamp verkocht worden.
DEZE WERKEN ECHTER NIET, ze geven geen UVA en lichten katoen en UV actieve fluors niet op.
Er zijn spaarlampen te koop voor ongeveer 10 Euro, deze geven WEL echt blacklight.
Ook zijn er kleine TL buizen te koop die een diepblauw glas hebben, dit zij ook echte blacklights.
verder zijn er UV leds te koop die ook echt blacklight geven (zitten zo rond de 380-400 nM) en kunnen met batterijtje
en weerstand goed werken.
Ook zijn er sleutelhangers die als geldtester verkocht worden, ook deze bevatten een UV led.
Wel is het zo dat UV leds iets meer zichtbaar licht geven dan blacklight buizen mar met een budget van enige euro's is de led haalbaar, een blacklight is duurder (maar heeft meer capaciteit).
Tijdens mijn tests voldeden de spaarlamp-blacklights het best, ze geven veel UVA en zeer weinig zichtbaar licht af
en passen in een gewone fitting, hebben geen ballast oid nodig.

Toegevoegd na 1 dag:
Er zijn wel blacklight lampen te koop die peervormig zijn.
Daar zit een kwikontladingsbuisje in.
Die heb je in twee soorten, de ene soortbevat een gloeidraad als serieweerstand , neemt (meen ik ) 250 Watt
maar je hebt ook peervormige kwiklampen die 125 of 250 Watt opnemen die WEL een ballast nodig hebben.
De laatste drie geven vrij veel UVA, de eerste (van 250 Watt ) is vergelijkbaar met de 125Watt lamp met ballast.
De laatst genoemde geeft heel veel UVA en wordt professioneel gebruikt, heeft een E40 fitting en een stevige ballast.
Het is bij deze lampen dus erg belangrijk te kijken of ze wel of geen ballast nodig hebben.
Gezien je budget ben je met de in mijn vorige verhaal genoemde spaarlamp-blacklight het gunstigst uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ebay is voor mij altijd een goed adres voor dit soort kleine hebbedingetjes. Ongelofelijk maar ze kunnen soms voor minder dan €2 iets aanbieden inclusief verzendkosten.
Zoals deze:
http://cgi.ebay.nl/UV-Blacklight-LED-Laser-3in1-KeyChain-Flashlight-/160569313935?pt=US_Flashlights&hash=item2562ad4a8f
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankjewel, maar ik bedoel zo'n peertje.
Iedere goede lampenwinkel kan je dit leveren. Mijn favoriete online winkel voor elektronica is Conrad.nl betalen met Ideal boven de €25,- = geen verzendkosten.
Blacklight:
http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zcop_nl3/~flNlc3Npb249UDkwX05MX0IyQzpDX0FHQVRFMDY6MDAwMS4wMGM1LjA0YzNmMzVjJn5odHRwX2NvbnRlbnRfY2hhcnNldD1pc28tODg1OS0xJn5TdGF0ZT0zNjI1MTc5NzU5====?~template=PCAT_AREA_S_BROWSE&mfhelp=&p_selected_area=%24ROOT&p_selected_area_fh=&perform_special_action=&glb_user_js=Y&shop=NL2&vgl_artikel_in_index=&product_show_id=&p_page_to_display=DirektSearch&~cookies=1&zhmmh_lfo=&zhmmh_area_kz=&s_haupt_kategorie=&p_searchstring=blacklight&p_searchstring_artnr=&p_searchstring_manufac_artnr=&p_search_category=alle&fh_directcall=&r3_matn=&insert_kz=&gvlon=&area_s_url=&brand=&amount=&new_item_quantity=&area_url=&direkt_aufriss_area=&p_countdown=&p_80=&p_80_category=&p_80_article=&p_next_template_after_login=&mindestbestellwert=&login=&password=&bpemail=&bpid=&url=&show_wk=&use_search=3&p_back_template=&template=&kat_save=&updatestr=&vgl_artikel_in_vgl=&titel=&darsteller=®isseur=&anbieter=&genre=&fsk=&jahr=&jahr2=&dvd_error=X&dvd_empty_error=X&dvd_year_error=&call_dvd=&kna_news=&p_status_scenario=&documentselector=&aktiv=&gewinnspiel=&adcampaign=&gclid=&p_load_area=$ROOT&p_artikelbilder_mode=&p_sortopt=&page=&p_catalog_max_results=20
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gaat boven mijn budget ;)
Ik heb er nog een heel stel van liggen die ik niet gebruik. Ik zou alleen eens heel goed moeten denken waar ik ze gelaten heb...!
Het zijn inderdaad peertjes (grote fitting geloof ik), en ze geven echt blacklight.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh, dan kan dus toch! Weet je misschien waar je ze hebt gekocht?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is al wel lang geleden. Ik weet het niet zeker meer, maar mogelijk destijds bij de Xenos ofzo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oke, dankjewel!
Bouwmarkten willen ze ook nog wel eens hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Expo heeft dat wel :-)