de draait plaat van de combi magnetron draait soms schokkerig, is dat normaal?

werkt het apparaat dan minder goed? en is het te verhelpen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.9K

Het beste antwoord

De plaat wordt aangedreven door een nokje onder de plaat.
Neem de plaat even uit de magnetron en controleer of het nokje regelmatig draait.
Zo niet, dan heb je een probleem.
Als dat het geval is zitten de geleidewieltjes tussen de behuizing en de plaat misschien vast (etensresten), waardoor de plaat stotiger draait.
Succes.

Toegevoegd na 1 uur:
Als dat het geval.. moet zijn:
Als dat niet het geval is...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+, je bent me voor (bekend verschijnsel).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh, ik heb er nog nooit last van gehad. Bedankt overigens.

Andere antwoorden (4)

Bij mij is dat ook heel lang al en doet het nog steeds niks erg dus lijkt mij
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ronddraaien in een magnetron zorgt voor een betere verdeling van de warmte, als het draaien niet werkt is er dus weinig schokkends aan de hand. Er zijn ook magnetrons die niet draaien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit doet mijn magnetron ook soms en idd dat is vaak wel het probleem dat de glasplaat niet goed op dat zwarte ding ligt. Of het product wat op het glasplaat is gelegd is iets te groot dat het tegen de wand van je magnetron schuurt zodat deze niet goed wil ronddraaien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, hoe komt dat>?