Wat moet ik doen ??

Mijn tante's dochter heeft iets dierbaars kapot gemaakt. En ze wil het ook niet regelen met de verzekering of een nieuwe kopen. Het is een Nintendo ds maar die had ik een paar jaar geleden van mijn moeder gekregen. Mijn tante zegt dat wij het maar op moeten lossen terwijl haar dochter het heeft gedaan. Wat moet ik doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Jammer voor je tante, maar ze is wettelijk aansprakelijk voor de schade die haar kind veroorzaakt, en daarvoor ook verplicht verzekerd. Wil ze het niet via de verzekering doen, dan zal ze gewoon zelf in de buidel moeten tasten. Je kunt haar dus schriftelijk aansprakelijk stellen. Maarja, als ze daar niet op reageert en zelf geen contact opneemt met haar verzekeraar, ligt de bal weer bij jou en zou je naar de rechter moeten ; ik weet niet of een speelgoedje die ellende (en mogelijke kosten !) waard is. Let op : de verzekering probeert er wel zo veel mogelijk onderuit te komen. Als het kind dus van jou met de DS mocht spelen, dan zou het wel eens kunnen dat de verzekering niet zomaar uitkeert. Bovendien heeft een DS van een aantal jaar oud ook niet echt veel waarde meer natuurlijk. Al met al dikke pech, maar die tante vind ik eerlijk gezegd ook een rare. Als één van mijn kinderen iets kapot maakt (en om een DS te slopen moet je volgens mij van redelijk goeden huize komen !) zou ik er niet twee keer over nadenken dat te vergoeden.

Bronnen:
http://financieel.infonu.nl/verzekering/53...

Probeer je nicht zover te krijgen dat ze met je tante gaat praten. ZIJ heeft het kapot gemaakt, dus ZIJ moeten het regelen met de verzekering. Je kan natuurlijk altijd aangifte doen, maar misschien gaat dat een beetje ver voor familie. Succes ;)

Als de familieverhoudingen je niet echt aan het hart gaan, kun je je tante schriftelijk aansprakelijk stellen voor de door haar dochter aangebrachte schade. Neem daarna contact op met je verzekering en leg hen de situatie uit. De verzekering kan je tante dan nòg eens aansprakelijk stellen en haar manen te betalen..of.. Of haar eigen WA verzekering die zaak voorleggen.. Daarna vechten die twee verzekeringsmaatschappijen het samen wel uit en zul jij je schade waarschijnlijk/hopelijk vergoed krijgen. De familieverhoudingen zijn dan vermoedelijk wel naar de knoppen..dus bedenk vooraf even heel goed wat je wilt.. Groet, Ton

Misschien kan je em nog laten repareren? Of is hij helemaal stuk? En van de reparatie de kosten delen? Succes ermee!

Hoe oud is die dochter want als ze onder de 18 is dan kun je haar moeder voor de rechter slepen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100