Heeft een digitale camera met een lens 24-480 een even breed beeld als 28-135mm?

De camera die wij nu hebben heeft een lens 28 - 135 mm (35mm equivalent) Daarvoor hebben wij gekozen omdat wij een zo breed mogelijk beeld wilden. Zeg maar, zoveel mogelijk mensen naast elkaar. Heeft een camera 24-480 ook zo'n breed beeld of komen daar minder mensen op? Hoe kan je deze vergelijken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Camera's

Het beste antwoord

Je moet naar het lage getal kijken, dat is namelijk aan de groothoek-kant van het zoombereik. Hoe lager dit getal, hoe "breder" het beeld. Dus met 24mm (equivalent) krijg je iets meer mensen in beeld - op dezelfde afstand.
gvrox
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja zo goed als. 24mm verschilt niet zo heel veel van 28mm.
24mm is iets breder, maar niet zo heel veel dus.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
het scheelt tien graden in de beeldhoek. Best wél veel dus.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@viridiflavus, wat een onzin reactie. Je kunt gewoon een stapje naar achteren doen en ze passen er allebei op.