Ik heb dit object gevonden in de Gulp in limburg, wat voor een camera is dit?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Camera's
1.9K
HeerVoldemort
3 jaar geleden
Uit nieuwsgierigheid, waardoor denk je dat het een camera is (geweest)?

Antwoorden (1)

Ik vermoed dat het geen camera betreft, maar een parkeersensor van een vernielde auto.
De Gulp stroomt vanuit België naar Nederlands Limburg. De rivier stroomt in België onder het grote spoorviaduct van Remersdaal door.

Op dat viaduct is op 1 oktober 2013 een te laat afremmende goederentrein achterop een andere voor een rood sein gestopte goederentrein gebotst. Daarbij zijn enkele van de met Fiat 500 auto’s beladen en door de botsing vernielde dubbeldeks spoorwagens van de aanrijdende trein met lading en al van het viaduct gevallen. Het bergen van de wrakstukken en de ca. 40 in en naast de rivier liggende auto’s is toen nog een hele klus geweest. https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20131001_00769527 en
https://www.hbvl.be/cnt/aid1463198/drie-wagons-van-goederentrein-met-auto-s-ontspoord-in-remersdaal#

Niet ondenkbaar dat er dan jaren later na wat hevige regens stroomafwaarts ineens een ... parkeersensor in de rivier gevonden wordt! Niet iets van de trein zelf, maar van een van de vele neergestorte autootjes!
Ik weet niet zeker of het nou echt een parkeersensor betreft, maar het doet er met dat rondje alleszins aan denken, en dat zijn uiteraard wel dingen die met bumperschalen en al van een neerstortende auto kunnen afbreken.
.
Ik heb bij de bronnen een link gezet naar de samenvatting van het onderzoeksverslag (2,9 MB)
Het volledige verslag is eveneens beschikbaar (4,5 MB groot) op
https://www.rail-investigation.be/wp-content/uploads/2020/02/verslag_remersdaal_2013.pdf