Dia omzetten naar foto?

Is het mogelijk om een Dia om te zetten naar foto?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's
13.3K

Het beste antwoord

Ja, dat hebben wij een keer gekocht bij de Aldi, werkt perfect!je doet wat dia's in een meegeleverde strook(zoiets) en dan in het apparaat en die scant ze en slaat ze op je geheugenkaart, zo zet je ze op de pc :) en via de pc kan je weer uitprinten enzo
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ja dat kan.
Met speciale scanners kun je dia's inscannen en die dan eventueel later als foto afdrukken.
Je kunt het soms ook laten doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat is mogenlijk.
Dat kun je laten doen maar ook zelf doen met makkelijke apparaten. Wij hadden er een keer een van de ALDI geloof ik. :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
prima antwoorden

tip probeer er eens eentje te vinden op marktplaats
De meeste mensen hebben het ding ooit gekocht en hun dia's gescand en daarna gebruiken ze hem nooit meer
dus je kan je wat geld besparen door tweedehands te kopen.
of je probeert op een locale site een plaatselijke pc "nerd" te vinden die het wel voor je wil doen.
probeer eens buurtlink
12 jaar geleden
Wij hebben zelf ook zo'n apparaat gekocht. Hartstikke leuk!

Of je zelf beter een apparaat kan kopen of het kan laten doen hangt af van hoeveel dia's je hebt?
Wij hebben er zelf een stuk of 9000? á 35 cent? per stuk? (toen ik het uitzocht in ieder geval, een jaar of 4? geleden)
Het kost wel wat tijd en moeite, maar was in ieder geval stukken goedkoper om het zelf te doen. Misschien even de prijzen vergelijken van een apparaat of het laten doen door iemand anders met de prijzen van tegenwoordig?

Maar dan nog: het zijn jouw dia's...
Je kunt allemaal aanpassingen doen aan de scans, van kleuren tot scherpte enzovoorts. Jij weet zelf wat voor jou het belangrijkste op de dia is, en dan kun je daar op inspelen ;-). Je kunt de meest mislukte dia's er erg spectaculair mee maken hahaha. Zoiets kan iemand die jou niet kent er niet mee: die bestempelt hem waarschijnlijk als mislukt en slaat hem over (denk ik dan).

Veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad kán het met het apparaatje dat de Aldi bij tijd en wijle in het assortiment heeft. Kwaliteit moet je er echter niet van verwachten, het heeft maar een resolutie van 1800 Dpi, wat maar net aan genoeg is voor gebruik op het scherm of een printje 10x15.
Als je er maar een paar wilt scannen, beter laten doen bij fotozaak, als je er ( zoals die anders respondent ) heel veel hebt, is de aanschaf van een geschikte scanner de moeite waard. Epson levert prima flatbed-scanners met dia en negatief mogelijkheden, en een veel beter resultaat dan die apparaatjes van de Aldi